Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något.

Alla inlägg under maj 2011

Av Mikaela - 31 maj 2011 23:19

Hej på er! Första mening, - vill bli av med den här hostan, den tar livet av mig!!

Gör super duper ont i bröstet när jag hostar, har tagit sån här, vad heter de... hm?... Kociliana eller va de heter, host medicin iaf. Men man blir ju även snurrig av de, och jo tack de har jag märkt!   



Bättre host medicin tack?!



Får hoppas jag är frisk iaf ordentligt till torsdag för då är de ju Marten + sen på fredag ska jag med Regina hem till henne och blir kvar där över natten och sen lördag blir de häst släpp. Ska bli riktigt kul!   

Det ska faktiskt bli sköönt att tänka på nåt annat för en stund!


Ibland behöver jag tid att läka, men vissa sår läks aldrig. Hur man än gör eller tänker så läks dom aldrig. Och de är vell en del av "kärleken"? Att bli älskad, älska och bli såra eller såra nån man verkligen tycker om? Det är vell så de är? Men såren läker ibland inte, man kan gömma dem. Men dem finns alltid där.

Känslor kan man också gömma, men de är lite värre för dom kommer ju upp ibland. De gör ju såren också.

Men när man sitter ensam och tänker, bara tänker på en person så kan "gå vidare" kännas så långt bort..  Believe (stavningen?!?!) me i know!

Att vara arg ibland hjälper. Men det går över och till slut så är det bara såren kvar. Man vill va med den man tycker om. Men jag har lärt mig en viktig sak.

- Man kan inte alltid vänta på en person som är rädd..


Jag erkänner, jag är rädd för vissa förhållanden, men de är för att jag är RÄDD att den personen inte ska förstå mej, inte för nåt annat.


Känner du mig?

Av Mikaela - 31 maj 2011 09:44

Tillbaka...?


Jag ska ta det lugnt i början, men jag har saknat att blogga, att skriva av mej de är en bra sak de märker ja de.


Men jag tog en blogg paus för det va så mycket omkring och jag behövde tänka.


Jag förstår vad som gör allt svårt, men jag förstår inte dig. De gör jag bara inte.. Det skulle bara bli så mycket bättre om du pratade med mig. Men gör de på ditt sätt, för nu har jag fått nog iaf. Jag går vidare, utan dig  


Har varit hemma två dagar denna veckan nu också, och så är de bara imorn kvar och sen lång helg. Måste till skolan imorn och göra NP i engelska. Sen tar jag helg!


Men en sak jag förstår nu, - Du är rädd, rädd för att förlora ditt liv, but don´t worry, ingen vill ha ditt liv. 

Av Mikaela - 29 maj 2011 09:38

                - Blogg paus-

Av Mikaela - 25 maj 2011 22:15

Hej på er! Dålig uppdatering idag, iknow. Men har haft fullt upp.. Åkte till veterinären idag, Mamma och moster trodde inte ens att veterinären skulle kunna ta i Busan men de gick jättebra!!   Och det är inge farligt med henne heller, utan det är stress, sen Lusiför kom hit så har hon blivit det. Och så måste vi se till att hon får vara ensam lite också. Och så pratade vi om kosttillskott. Mjölk sånt som dom "diar" ifrån deras katt mamma. Och sånt pulver ska vi ha i hennes mat, för de är bra för henne, liksom hon är så stressad.  Jag är så stolt över henne!!    Hon va så duktig!   Och på vägen dit och hem gick de också gör bra, vi stoppade vid bergvik för Mamma och moster skulle handla lite presenter till Alva som fyller 3 år på söndag. Kläder blev det, sen så har ju moster och dem köpt en present åt henne också då som hon kommer bli ganska glad över, de fattar man. Men kläder skulle hon få också. Och mamsen köpte kläder också och så ska vi köpanån leksak till henne. Lilla prinsessan fyller 3 år redan! De går så himla fort, kan inte tiden stanna ett tag? =)

Hämtade ut mina och Cassis kläder som hade kommit, riktigt nica är dom!! Till mig blev det underkläder, BH:N passar men de andra är ju lite svårt, får tvätta de mycket så de minskar lite, Orkar inte skicka de tillbaka       Och så blev de en vit klänning som jag ska ha på IV avslutningen, den passar jättebra! Skit snygg faktiskt. Och så blev de ett vitt linne, mee like!! Kanske lägger upp kläderna imorn, får se hur de blir med de. Bekvämt att beställa kläder på de viset, men jag är faktiskt bekväm av mej!!


Blev en sväng ner till parken idag med Kristine & Sofia. "Vårfest" va de ju. Va faktiskt en del folk där. Men de blåser ju så extremt mycket ute så de är jobbig att vara ute..


Har varit hemma tills idag ifrån plugget och de blir imorn med. Har så extremt ont i magen, och nu är det verkligen blindtarmen, har så extremt ont. Och när folk hela tiden säjer, " Den kan spricka när som helst nu, så ta de lugnt". De gör inte saken bättre. Jag som precis har lärt mig att gå till tandläkaren utan att vilja springa ut därifrån. Sjukhus tanläkare är inte min grej. Fast i know, dem vill bara hjälpa en.. Men de hjälper ju inte mig att jag är rädd?

Men om de fortsätter så här, så blir det operation!! Och jag vill inte, dem tar bort blindtarmen, och jag som är så extremt rädd?? Ja, det gillas verkligen inte..


Men jag försöker tänka positivt, att om jag tar bort den så har jag aldrig mer ont av den, för de kommer inte bli bra utan den kommer spricka till slut och vad gör man då? Sjukhuset nästa?


Slänger nog in ett till inlägg innan jag intar sängen!

Har blivit trött på att kolla på Andra avenyn mer eller mindre, och de är de enda jag orkar nu så de får bli lite musik och kolla lite kläder!


Av Mikaela - 24 maj 2011 10:07

Godmorgon! Hemma idag med, fick några droppar att äta i två dagar så måste vara hemma.

Va hos doktorn igår, det är inte blindtarmen iaf än så länge, men jag har vita nåt? så det kan vara början till blind tarmen. Men fick ta prover, dem tog blod. Usch, höll på att nästan svimma. Ont gjorde de inte, kändes ungefär som när man tatuerar sig. Haha. Men tanken på att dom tar blod och så var blod ådern för spänd så hon fick hålla på att sticka hela tiden. Hatar sånt där. Men nu har jag tagit skänka och jag är ganska nöjd för de. Man måste ju ta prover och sånt ibland, fast man säjer NEJ. Men man måste.


Kom upp för en stund sen, nu ska jag äta + kolla på Andra avenyn.


Av Mikaela - 23 maj 2011 09:06

Godmorgon! Hemma idag, måste försöka ta mig till doktorn, har haft sjukton ti magen i en vecka. Och ingen aning om vad det är, det slutar bara ett litet tag och sen börjar de igen?


Drömde en mardröm inatt, Att Busan hoppade ut ifrån balkongen och att jag inte hittade henne sen.. Det låter mer som Lusiför men det var min Mummi.. Hemskt   


Ny vecka, men det som hjälper mig just nu, det är att snart är det sommarlov. Jag jobbar iof dem två första veckorna av sommarlovet, men jag kommer ja sköna tider, de ska försöka fixas idag, måste ringa och prata om arbetstider!!


Av Mikaela - 22 maj 2011 17:14

Ibland när det känns som allt ska gå neråt igen, då tänker jag på allt skit jag har tagit. Och på min familj och Sofia Tasbas. Och jag kämpar.

Ibland undrar jag om det någonsin kommer bli helt bra? Jag kommer aldrig glömma de, men kommer de kännas bättre allt med tiden?

De är de enda jag har fått hört, - De kommer bli bra, det kommer det.

Men jag har hört de i två år. Och det känns inte som att det har blivit nåt bättre?

Jag är trött på att höra " det blir bra".. De blir ju aldrig de?

Ni ser den personen som ler och är jämnt glad. men inuti missar ni nåt. Har ni nån gång provat att fråga er själva varför är de så? Gör de.

En dag vaknar man upp och fattar precis allt

Av Mikaela - 22 maj 2011 11:22

Godmorgon!

SItter nu och kollar på lite olika hårfärger, ska självklart va blond, men har lite andra planer också  

 Och de här med att jorden skulle gå under.? Jag trodde inte på det, föringen kan veta när den ska gå under.. Ingen kan veta de helt säkert. Och de är även därför jag inte har skreve nåt om det, för jag tycker bara är de är så himla dumt. Tänk på dem som tog livet av sig igår ist, dom som inte ville va med om jordens undergång. Det är hemskt!  

Presentation


Hello sweetie, jag heter Mikaela och går mitt första år på en Vård och Omsorg linje här i Säffle. Så i min blogg kan du följa mig och min utveckling inom vård och omsorg även läsa om min vardag, nöjen, vänner, och pojkenvännen så klart! Hoppas att du gi

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översätt

MY LIFE

HISSAR/DISSAR

MUSIC

TIPS


Skapa flashcards