Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något.

Direktlänk till inlägg 15 december 2012

HemmaSPA!! ;)

Av Mikaela - 15 december 2012 17:57

Här är min egna hemmakurer

Snabb saltskrubb Skrubba bort döda hudceller och få fart på förnyelsen. Enkla saltskrubben fixar du lätt hemma och är minst lika bra som de dyra lyxkrämerna. Passar för kroppen, undvik ansiktet där den kan bli för tuff. Skrubba med små cirkelrörelser. Mät upp 1 dl salt, rör sedan ner 1 matsked olivolja. Droppa i lite mer olja och nöj dig när skrubben är en jämn smet.




Fuktgivande avokadomask Mjukgörande, lugnande och fuktgivande kur som jag verkligen gillar. Fet avokado gör susen för sommartorr hy. Mosa en mogen avokado till en jämn smet. Om den inte blir tillräckligt krämig, droppa ner lite olivolja. Lägg på masken på rengjord hy, låt sitta i cirka en kvart innan du sköljer av den med ljummet vatten. Avsluta med din vanliga ansiktskräm.





Fotkur över natten
Ta ett fotbad på kvällen, tappa upp ljummet vatten i en balja, droppa i lite diskmedel som löser upp smuts. Upp med fötterna efter en kvart, torka ordentligt (peelande effekt) och fila bort förhårdnader. Kräma in rikligt (ös på!) med Apotekets fotsalva. Trä försiktigt på bomullsstrumpor och låt dem sitta på över natten. Nästa morgon har du babylena fötter!




Allergiker, se upp!
Är du allergisk mot en frukt eller annan ingrediens - undvik den. Använd aldrig en ingrediens du är överkänslig mot. Däremot går det fint att experimentera, salt kan exempelvis bytas ut mot socker i skrubben, yoghurt mot fil och så vidare. Prova dig fram! Prova dig fram!



Hejdå, torrt hår!Såhär års behöver mitt hår ständigt extra fukt. En garanterat effektiv fuktkur får det av inpackningen gjord på avokado och banan. Mixa ihop en halv banan med en halv avokado. Fördela jämnt i blött hår efter tvätt, låt sitta i cirka 20 minuter innan du sköljer ur. Obs! Jag brukar undvika att jobba in den vid hårbotten, efter-som det kan bli fett och platt.



Vitaminkick för ansiktet
Jordgubbar är laddade med vitaminer och inte bara goda att äta. Gör en mild och svalkande ansiktsmask på de fräscha bären, som sägs vara extra bra mot fet hy och finnar. För en mask mosar du cirka 5-8 jordgubbar. Röd ner 1 matsked naturell yoghurt. Ställ in i kylen tills den är skönt svalkande. Lägg masken på ren hy, låt sitta i cirka 20 minuter.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 22 mars 2013 12:00


 

Av Mikaela - 21 mars 2013 12:00


 

Av Mikaela - 20 mars 2013 12:15


 

Av Mikaela - 19 mars 2013 11:40

Av Mikaela - 19 mars 2013 11:38

Presentation


Hello sweetie, jag heter Mikaela och går mitt första år på en Vård och Omsorg linje här i Säffle. Så i min blogg kan du följa mig och min utveckling inom vård och omsorg även läsa om min vardag, nöjen, vänner, och pojkenvännen så klart! Hoppas att du gi

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översätt

MY LIFE

HISSAR/DISSAR

MUSIC

TIPS


Ovido - Quiz & Flashcards