Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något.

Alla inlägg under november 2011

Av Mikaela - 30 november 2011 23:02

Hej på er!

Sitter just nu och läser lite på www.posh24.se  en bra sida om du vill hålla koll på kändis världen. Ärligt talat så har jag tappat väldigt mycket av det, jag menar jag hade oftast koll på allt när de kommer till de, men sen helt plötsligt hade jag annat för mig, och dem jag verkligen gillade började med knark och drack sönder sig själva...? Så jag började mer vad är meningen..?

Till exempel,


Britney Spears & Lindeys Lohan (stavning!?!?)

Dem två personerna som jag verkligen gillade som yngre, Britney var min "förebild" Hahah i know, men alla har ju en sån som mindre, jag älskade henne! hennes röst och filmen hon gjorde, men sen tappade hon det. och även som kändis kan man ju förstå att de blir för mycket för en..? Bara för att man är känd så är ju inte ens liv mindre komplicerat för det? Det är oftast mer komplicerat då..


  

Alla har ju haft en förebild right?



back to reality!


Idag har jag inte gjort mycket alls, för det mesta bara tagit de lugnt, fast jag har "ströke" som jag kallar det. Gick ganska fort, Men fick ju dock ingen hjälp av Lillasyster som hade studiedag idag, hon kan knappt bära in sina egna grejer.. haha, men man överlever! Med lite tjat på henne så går de!



Av Mikaela - 29 november 2011 20:28

Många säjer att Gossip Girl är den nya serien ist för The OC, ? Själv tycker jag inte att det är sant, visst skådespelarna liknar varandra lite grand till utseendet,? Men serierna är i helt och hållet olika länder, men visst det är ju samma saker, men folket i The OC är inte lika bitchiga som i Gossip girl, Yes i wrote "bitchiga".


  So what do you think?

Av Mikaela - 29 november 2011 20:12

Ingen uppdatering idag alls..

Interneten har krånglat mer eller mindre hela dagen. Har med vädret att göra eller att min underbara lilla katt har varit på sladdarna, tror på de sista ja  


Har idag faktiskt varit ganska hurtig emot vad jag brukar, nej då brukar att hjälpa till en hel den när Mamsen är borta för dagen,


Mamma var iväg till Staden med mormor till syn någonting..? Och så var lillasyster hemma för hon har något krångligt med halsen? Så då passade jag på att städa hennes garderob och det blev två hela kassar som skulle slängas, och tror aldrig hennes garderob har varit så fin sen vi flyttade hit. Sen har jag även tvättat och vikit tvätt, all fun! Och sedan diskat, dagens roligaste grej!  

Tänkte passa på att hjälpa till lite när Modern är ur huset, haha! Imorgon tar jag mig an stryktvätten!


Vilket roligt inlägg, huh? Har inte speciellt mycket att skriva mer om, men de kommer nog in ett inlägg lite senare..


  

Av Mikaela - 28 november 2011 23:54

Tänkte blogga lite om hur jag började blogga och varför.


Faktiskt så var det inte någon kändis bloggare som gjorde så jag började, (som det faktiskt är för många) Det var min systers kompis som bloggade lite grand, och det verkade intressant, jag har aldrig riktigt skrivit en "dagbok" så jag började blogga, i början så hade jag ingen aning om vad jag skulle blogga om, ville inte lämna ut för mycket om mig själv. Så jag skrev mest bara om känslor, eftersom det var en väldigt jobbig tid för mig då.

Och det hjälpte, att få skriva ut om massa saker, men jag nämde aldrig vad, för det finns för många personer som bryr sig av fel anledningar, Det funkar tyvärr så i en liten ort.


Man kan väll säja att jag började blogga för att jag behövde det. Och sedan dess har jag inte kunnat sluta, det blir uppehåll. men det är oftast för att jag inte har haft tid eller något annat personligt.


När jag bloggade på www.blogg.se så var det även väldigt mycket åsikter, skrev om saker som att  - Behandlas kvinnor och män lika i samhäller idag?

Lite ointressant saker men för mig så spelade det roll.

Min blogg har alltid handlat om mitt liv, och det kommer det alltid att göra, men jag lämnar inte ut för mycket information för det vill jag själv inte, så ibland kan det komma upp inlägg som man kanske inte fattar något om, men det är jag som skriver dem och det är mina känslor och övriga saker i det.


Just nu idag så gör jag inget alls, mina dagar ser ut som att jag går upp på morgonen, träffar någon kompis kanske någon dag, stallet och sedan stan någon dag. På ett ungefär.


Jag hade mitt vilda liv tidigt, och det är inget jag är stolt över, ibland var det fel umgänge och ibland var det helt rätt. Men nu idag så ser jag tillbaka på det som en läxa ibland, att jag ska veta bättre nu.


Har hört att ni tycker att det ska bli mer kort, och jag har hela tiden lovar att det ska komma, and i promise! Det ska bli bättre, men oftast så glömmer jag det, ? and i know, det låter hur dumt som allra helst, men thats me.


Iaf, Min blogg är min dagbok, mina tankar & känslor och mina åsikter.


Ställ gärna frågor om ni funderar över något, jag brukar försöka svara så bra som möjligt på dem.


This is me, the real me.


Jag har slutat att bry mig om vad andra tycker, alla går man igenom det speciellt i tonåren (stanving?!?!) vissa kommer förbi det, vissa inte. Jag har slutat att bry mig när det kommer till vissa saker. Utseende? Ingen är perfekt, man är perfekt på sitt egna vis. Thats it.

Den som dömmer någon för ens utseende, hur dåligt mår inte den för sitt utseende?


Jag kan ibland slänga ur mig en kommentar om någons utseende, det kan ibland vara någon jag ser på stan, men om jag kände den personen så kanske jag hade vetat att den mår inte bra för den tyckersjälv att den är fet när den är pinn smal? eller något annat. Men jag har även lärt mig att alla är perfekta på sitt egna vis, Utan smink eller med, Sminket är bara till för att göra något vackert till ännu vackrare, och ibland blir det helt fel ändå med det.


Det är mycket som jag inte delar med mig om mitt liv på bloggen, och det kommer alltid vara så.


  Dagens kort får bli ett sen i somras tror jag det är? är ju blond där, men har ju som sagt knappt några kort alls när jag är brunett ^^



Av Mikaela - 28 november 2011 22:40

Hej på er!


Ska snart gå och krypa ner i soffan och kolla på ett avsnitt av Criminal Minds.

Dagen har bestått av Städning och ett Igen redet pass i stallet. Ska även rida igen nästa vecka, sen har jag inga missade pass än så länge  


Är helt slut i hela kroppen, brukar faktiskt inte vara det vid den här tiden, but iam!


    Red på Matilda idag, (Nej det är inte jag på bilden) Hon är bra och snäll, men hon slänger så extremt mycket med huvudet och jag får ont i mina axlar så det är ju en negativ sak, men annars är hon hur go som allra helst.


Kommer nog slänga in ett inlägg lite senare! Annars så höres vi imorgon,

Av Mikaela - 28 november 2011 09:19

Godmorgon!


Ville verkligen inte vakna så här tidigt,men får ju göra de bästa av det?

Snart käka frukost och sedan sätta igång och städa, verkligen något att se fram emot... right?


Men det är så mina måndagar ser ut, städ. Och oftast så har jag inte så stökigt så de blir bara damma och sedan ta golven och det är ju rätt så rockigt också!


Jag tror att Berit blir kvar längre än dem sa, dem sa att hon skulle dra sig bort över natten, men jag tror att hon blir kvar längre.


I lördags så var det stan igen, var och käkade julmat som inte ens var värt pengarna, Lillasyster gick på bio med en kompis och sedan blev det även lite julhandling, har köpt två till julklappar. Får köpa resten på Torsdag.

Jag hatar verkligen att stressa och köpa julklappar, men i oktorber är det för tidigt att börja julhandla tycker jag själv, så då blir det ju i November, men ändå stressar jag. Mamma brukar ju även åka in i December igen, men det gör inte jag, då brukar jag oftast se till att allt mitt är köpt.


Igår blev det Skyltsöndagen här i Grums, Lotter + glögg. Lillasyster vann även en choklad som självaste jag stod mer ellermindre och käka upp.

Det finns inte speciellt mycket här i grums, så kanske vore nåt att åkain till Karlstad nästa år?

Höll på att frysa ihjäl när vi gick hem, hade vantar men händerna värkte. Fick bli ett bad när jag kom hem kan jag ju säja!


Slänger nog in ett inlägg senare,



Av Mikaela - 27 november 2011 17:34

Är jag kvar i Grums/ sverige om ca 10 år?

Faktiskt så vill jag flytta utomlands!   Men samtidigt så har jag mitt liv här och min familj, om jag skulle flytta så skulle dem få följa med!


Visst det är ju inge fel med att börja om någon annanstans, men vet inte om jag skulle trivas så bra ensam i ett annat land?

Men det skulle inte sitta dumt att flytta utomlands.


                                                  
                                 första bilen visar "Hudson" i Canada. Andra bilen visar ju " New York" och den tredje "california" (Stavningen!?!)

Om jag skulle flytta utomlands så skulle det vara något av dessa, men kanske svårt ändå. Det är samma väder som i Sverige i både Hudson (Canada) och New York. But, California är det ju varmt året runt..? Det kanske skänker sig lite på tempraturen men inte mycket?


But still, någon av dem tre skulle det vara!

Av Mikaela - 25 november 2011 23:56

Mitt sista år i grundskolan så gick jag IVpå en gymnasieskola här i kommunen, Fick reda på i våras tror jag det var att den skulle läggas ner sommaren 2012. Jag blev besviken, eftersom jag tänkt söka dit på samhäll programmet, Och det är en bra skola, med extremt bra och trevliga lärare! Och komunen göra detta för G*u*s bästa framtid? Det är löjligt, ungdommarna är framtiden, och bara skita i en hur bra skola som allra helst bara så där, de är inte klokt!


När jag började där, så hade jag inte någon engeri alls, ingen lust till att plugga och mådde inte alls bra, men lärarna och skolan visade mig andra saker, dem gav mig styrkan att inte ge upp. Och hjälpte mig. Och när jag sedan skulle lämna dem, så blev jag extremt ledsen, för det var dem som gjorde att jag inte gav upp om skolan.


Och sedan hör man av folk att dem kanske ska flytta 4:an och 5:an och 6:an dit sen när gymnaiset har stängts? Visst håller med till viss del, för barn ska inte börja på J***esten när dem börjar 6:an, eller om ni frågar mig? Så ska dem inte börja där alls. Men min åsikt om Jättestens skolan har inge med detta just nu att göra.


Jag vet vad *s***rden betyder för mig, och jag vet även vad den betyder för många andra. Och hur många det var som protosterade emot att skolan skulle läggas ner, och jag håller med dem, det är inte rätt. Lägg ner skolorna som inte är bra, men en skola som eleverna trivs på, en skola som eleverna faktiskt vill gå till? Det är ett misstag, ett stort misstag, och jag hoppas kommunen förstår det innan det är för sent..



Presentation


Hello sweetie, jag heter Mikaela och går mitt första år på en Vård och Omsorg linje här i Säffle. Så i min blogg kan du följa mig och min utveckling inom vård och omsorg även läsa om min vardag, nöjen, vänner, och pojkenvännen så klart! Hoppas att du gi

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översätt

MY LIFE

HISSAR/DISSAR

MUSIC

TIPS


Ovido - Quiz & Flashcards