Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något.

Alla inlägg den 25 november 2011

Av Mikaela - 25 november 2011 23:56

Mitt sista år i grundskolan så gick jag IVpå en gymnasieskola här i kommunen, Fick reda på i våras tror jag det var att den skulle läggas ner sommaren 2012. Jag blev besviken, eftersom jag tänkt söka dit på samhäll programmet, Och det är en bra skola, med extremt bra och trevliga lärare! Och komunen göra detta för G*u*s bästa framtid? Det är löjligt, ungdommarna är framtiden, och bara skita i en hur bra skola som allra helst bara så där, de är inte klokt!


När jag började där, så hade jag inte någon engeri alls, ingen lust till att plugga och mådde inte alls bra, men lärarna och skolan visade mig andra saker, dem gav mig styrkan att inte ge upp. Och hjälpte mig. Och när jag sedan skulle lämna dem, så blev jag extremt ledsen, för det var dem som gjorde att jag inte gav upp om skolan.


Och sedan hör man av folk att dem kanske ska flytta 4:an och 5:an och 6:an dit sen när gymnaiset har stängts? Visst håller med till viss del, för barn ska inte börja på J***esten när dem börjar 6:an, eller om ni frågar mig? Så ska dem inte börja där alls. Men min åsikt om Jättestens skolan har inge med detta just nu att göra.


Jag vet vad *s***rden betyder för mig, och jag vet även vad den betyder för många andra. Och hur många det var som protosterade emot att skolan skulle läggas ner, och jag håller med dem, det är inte rätt. Lägg ner skolorna som inte är bra, men en skola som eleverna trivs på, en skola som eleverna faktiskt vill gå till? Det är ett misstag, ett stort misstag, och jag hoppas kommunen förstår det innan det är för sent..



Av Mikaela - 25 november 2011 23:33

Känns som det har varit världens längsta dag, hahah! Gick upp vid halv nio i morse och sedan blev de arbetsförmedlingen, kan inte riktigt säja vad det blev "sagt" och inte "sagt" där, för förstår verkligen inte vad dem där människorna pratar om..? :O

Men detkommer iaf att lösa sig på ett eller annat vis, har ett "hemligt" möte i december, så förhoppningsvis så löser det sig där,


Har även varit ute och handlat och sedan bärde det av till stor staden, Mamsen skulle prova lincer, och se en helt ny värld!! Hon har extremt dålig syn och har inte haft glasögon sen hon var 16 och det är ett bra tag sen, och så blev det även Jula, männens klädaffär som man säjer..   Och Rusta och köpa nya julmattor till köket, tyckte dem blev riktigt Nice, fast ena är väldigt kort då men, de duger!


Har även kollat IDOL, och måste säja Robin är så grymt bra! Finns ju inga ord, första gången han sjöng så visste jag att han kommer komma långt, medans Mamsen och Cassi sa " nej de tror inte jag"

But hey! Jag hade rätt!


Gick även in på Clas olsons, och där blev jag sittandes i en massage stol, kunde verkligen inte gå därifrån, så extremt sköönt! En sån är ett måste kanske vore nåt att spara till en sån?


   

Eller vad säjer ni?


Ska alldeles strax hoppa i säng, för imorgon blir det Fin mat och kanske lite jul shopping!


Natti!

Presentation


Hello sweetie, jag heter Mikaela och går mitt första år på en Vård och Omsorg linje här i Säffle. Så i min blogg kan du följa mig och min utveckling inom vård och omsorg även läsa om min vardag, nöjen, vänner, och pojkenvännen så klart! Hoppas att du gi

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översätt

MY LIFE

HISSAR/DISSAR

MUSIC

TIPS


Ovido - Quiz & Flashcards