Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något.

Alla inlägg den 19 november 2011

Av Mikaela - 19 november 2011 22:02

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Har du någon gång "haft" äkta kärlek? Har du någon gång älskat någon så mycket så du gör allt för den? exakt allt? Även att du beskyddar den ifrån allt ont?


Jag själv tror på äkta kärlek, jag har varit med om det en gång hittils. Och den känslan man har är otrolig, jag har aldrig kännt mig så säker som jag gjorde i hans närhet, jag var beredd att göra vad som helst för honom. Men ibland räcker inte ens det till..?


När man är ung så får man sitt hjärta krossat, det är vad man får höra av föräldrarna och även av sina kompisar, som endast vill ens bästa. Men det gör så ont. Men vem säjer att man inte kan få sitt hjärta krossat flera gånger som vuxen? Det kan man.. Jag har själv sett det.


Jag har min erfarenheter inom kärlek, och jag är trött på kärlek för detta året. Jag vill inte ge upp om det. Men när folk säjer att man betyder mycket för den personen, eller att man älskar en. Så är det bara ord nu för tiden, det märks mer och mer. För gör man verkligen det, så kämpar man för den personen,oavsett vad det handlar om.


Jag upplevde kärlek, men till slut så valde jag att vända mig om och gå. För det gjorde för ont att vara med honom fast han inte var här.

Och efter ett och ett halv år sen, ångrar jag mig? Ibland.. Men han valde att sluta kämpa för mig. Han tyckte det var enklare..


Men ja, jag tror på äkta kärlek.


Ibland kan man få höra att man är för blind för att se kärlek, att kärleken kan finnas rakt framför en. Visst det kan man va, om man inte vill se den.

Men igentligen tills slut så måste man ju se den? eller handlar det även kanske lite om att den personen inte visar det?


Det är inte bara gulliga sms, samtal, fredags kvällar som gäller. Det är också att agera. Liksom ; det där smset som är så himla gulligt du skickade till henne/ honom, det kan lika gärna vara din kompis som skrev det, eller några rader ur en kärleks film/bok. Samma sak med samtal.


Visst när man är ung, så är inte alla ute efter äkta kärlek, men om man är det. Så är det tillåtet. Och även vara tydlig själv med vad man vill och menar..


Så... Tror du på det.?

Presentation


Hello sweetie, jag heter Mikaela och går mitt första år på en Vård och Omsorg linje här i Säffle. Så i min blogg kan du följa mig och min utveckling inom vård och omsorg även läsa om min vardag, nöjen, vänner, och pojkenvännen så klart! Hoppas att du gi

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översätt

MY LIFE

HISSAR/DISSAR

MUSIC

TIPS


Ovido - Quiz & Flashcards