Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något.

Alla inlägg den 18 november 2011

Av Mikaela - 18 november 2011 09:16

Har suttit och funderat en hel del nu på morgonen.. Min lillasyster kom igår kväll och sa till mig att hennes utlännska kompis skulleåka tillbaka till hennes hemland, idag.. Och det tyckte hon var jätte synd eftersom dom var bra kompisar. Blir lite irreterad, dem skickar tillbaka en Barnfamilj, tre barn ena är väll 8, den andra är väll 6 och den tredje är knappt två år. Och sedan sitter det "familjer" som har mer eller mindre vuxna barn.. Hur stor chans har dem att börja om? Den barnfamiljen har ju mer chans att få börja om ett helt nytt liv än dom andra familjerna?

Båda dessa familjer jag skriver om nu kom hit för ungefär 5-6 år sedan, den lilla tösen är född här i sverige, och dem andra två kan få en chans att börja om men iställer skickar dom tillbaka dem och låter den minsta tjejen se allt och va med om det där.

Jag fattar verkligen inte! Och det gör mig så förbannad, är det rätt?

Är det normalt?


Folk som är 12-20 år kan aldrig förtränga något som KRIG och sådant, men barn som var 4 eller 5 år när dem kom hit kan glömma, dem kan förtränga det. Förstår inte hur dem kan göra det bara..



Jag har inget emot utlänningar, absolut inte! Men det ska vara av rätta skäl dem ska stanna också!! Har dem en familj där ute någonstans, hitta den och för dem tillbaka. För ingen vill vara ifrån sin familj och speciellt inte när det är KRIG.



Nog om det..!



Var ju till stallet igår, red på Matilda (:


 

Presentation


Hello sweetie, jag heter Mikaela och går mitt första år på en Vård och Omsorg linje här i Säffle. Så i min blogg kan du följa mig och min utveckling inom vård och omsorg även läsa om min vardag, nöjen, vänner, och pojkenvännen så klart! Hoppas att du gi

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översätt

MY LIFE

HISSAR/DISSAR

MUSIC

TIPS


Ovido - Quiz & Flashcards