Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något.

Alla inlägg under juni 2011

Av Mikaela - 10 juni 2011 09:26

Godmorgon..

Vaknade nyss av att Sofia skrev ett sms till mig, jag brukar inte vakna av sms men idag tydligen skulle jag göra det..?   Men vaken är jag iaf.


Jag hoppades på att de skulle bli fint väder idag, men de blev det inte.. Puhu. Får hoppas på de imorn ist, eller om de blir finare emot eftermiddag idag? Knappast men hoppas kan man alltid.


Fredag idag och vad ska ni göra?  


 Jag själv längtar tills Måndag, det ska bli riktigt kul. Ser fram emot det stort!! Bara att vänta och hoppas att vi har tur med vädret  


Frukost vore nåt? 

Av Mikaela - 9 juni 2011 18:44

Hej! Kom hem för ett tag sen, har varit hos Mormor och käkat innan vi finally kom hem. Känner mig sleten, haha men de borde jag inte känna mig igentligen men värmen tar ju på en de är ju faktiskt så   

Känner för att lägga mig i ett bad, men samtidigt så vet jag att det kommer inte bli kallt vatten, utan extremt varmt, och tror inte jag känner för det..?

Lovade Cassi att hjälpa henne med en sak också, så får göra de och sen tror jag att jag kollar på film eller nåt, känner mig helt slut..


Skor köpte jag idag också, blev riktigt nöjd med dem.


 

Sommaren 2011 here i come!!

Av Mikaela - 9 juni 2011 10:35

Godmorgon..

Sovit gott? Det har jag, fast konstigt nog så frös jag som *** i natt..? Men jag orkade inte ta på mig täcket så pöslackanet fick va kvar, konstigt at frysa nu närde knappt finns luft?   

Gick ut och la mig igår och solade, för solen tittade faktiskt fram. Men brun har jag inte bleve nåt än iaf? lite så, men inte mycket.. Hoppas på fint väder så man kan dra och bada och sola! Nu vill jag det,nu är det slut med fjantiheterna.


Idag, ska jag,mamma,cassi,mormor och Moster åka te stan. Mormor ska dit till ögon läkaren och kolla. Och sen finally ska vi köpa skor. Och det behövs, får så extremt ont i fötterna av mina andra slip in. men nya skr betyder också skav sår. Men inte alltid jag får det av dom faktiskt. Hoppas att jag har den turen nu.

Ska bli härligt att åka till staden och kolla lite. Men efter de så ska jag ju också träffa Sofia. Min fiu  


Hoppas på en bra dag, det blir det alltid.   Längtar tills vi slutar nästa vecka, för de betyder också att jag jobbar veckan efter. Längtar faktiskt till det. Konstigt nog..? Får se vad jag säjer när det är varmt åt mig då.. Haha. Man får stå ut. Ska ha mina pengar och punkt efter det.


Men Måndag längtar jag till också, kommer bli gööör kul!!  Tidig morgon, men de är det ju värt. En sista dag tillsammans med brudarna. Saknar dom ju redan nu nör vi inte går i samma klass, men kommer sakna dom mer sen.



SS

Av Mikaela - 8 juni 2011 15:23

Hej på er! Visst är de härligt med sommren?   Sola, bada gå i tunna kläder!! Och + på de är ju att åka på semester, right? Vi har bokat en stuga nu på västkusten i juli. Vi va ju där förra året, och vi hade verkligen tur med vädret. Men jag glömde ju min res väska  haha! Ganska kul nu när man tänker tillbaka faktiskt. Men de va inte specielltkul när man va nåt runt 25? mil hemifrån och hade inga kläder. Så fick köpa underkläder och bikini. Men kläder fick jag låna av syrran, tur att hon hade packat med sig en massa extra, annars vet jag inte vad vi hade gjort. Hahah!

Men nu är det bokat iaf, och jag får ju mina pengar då efter jag har jobbat så de kommer bli extremt kul! Och det är de utan pengar med, fatta mig rätt. Men det är ju lite roligare om man har egna pengar, right?


Vi blir där två nätter som förra året, men vi kanske ska ringa och lägga till en extra natt, får se hur de blir med det.   Usch vad jag längtar.  

Campingen är hemlig!!  Så you guys vet de, hahah "blink"

 

Jag skulle igentligen vilja bo på västkusten året runt, men skulle nog sakna Grums för mycket och söt vattnet. Men kanske kommer bo där nere hela sommaren och sen komma te baka  Grums när hösten och vintern kommer? Det låter som en plan!! ^^


Nej men det är sjukt fint där, sveriges sommrar är ju extremt fina, sveriges somrar ligger vell på typ topplistan? har för mig det iaf. Asså jag vill inte resa ifrån sveriges sommar, typ utomlands. Utan det isf kan man göra på vintern/hösten.


 

Av Mikaela - 8 juni 2011 09:47

Godmorgon..


Med min tur så jaaa, så är det helt molnigt idag,när ja vaknade förut så va solen framme lite men nu är den ju inte de alls..? Så är de med min tur.

Hemma idag iaf, kände inte för att gå iväg idag, hade väldigt ont i mitt knä..


Så tänkte läsa lite, jiho, gör bra bok!! Fastnar ju framför den när jag väl börjar.

Men måste plugga också, har prov på fredag och vill kunna det! Men vem orkar med det? Läsa det självklart ska jag göra det men när, de är ju en annan sak. Dagen är lång.


Inte länge kvar tills de blir Göteborg heller, Måndag åker vi. Kommer bli as kul känner jag   

Av Mikaela - 8 juni 2011 01:06

Hej! Sitter just nu och har sjukt ont i mitt knä, (inte igen?!?) har haft det nästan hela kvällen och det gör ont, just nu vill jag bara sova, har läst halva kvällen, och kollat på Desprete housewives. Säsongs avslutning på de idag, Allt slutar ju nu inför sommaren, känns sjukt sköönt att säja sommaren!? Me like! 

Det är extremt varmt också, har öppet vädrings fönstret + fläkten på, men kan inte ha fläkten på i högsta temp för är lite skrajj för att den ska ramla ner,? Låter kanske dumt men det är inte precis så stadig där uppe. men iaf, det går ju inte att andas här inne, och fläkterna inne i badrummet funkar ju inte som dom ska heller så de blir ju ingen ny luft här inne om vi inte vädrar och det gör vi flera gånger om dagen + har öppet vädrings fönstrena i alla rum. Puhu, inatt blir det bara ett enkelt påslakan.


Ser fram emot en härlig dag imorn, för imorn blir det solning. Det står högst upp på listan just nu känner jag, vill inte va blek längre, så får jobba på de imorn. Sofia kommer ju också så vi kommer ligga här ute på gräsmattan och steka. Kanske blir vatten krig också, så vi inte dör där ute. Nu hoppas jag bara på fint väder imorn med.


Puss & godnatt! 

Av Mikaela - 7 juni 2011 12:04

Hej på er! sitter på bibloteket med Nicole och Regina. Va här och hämtade två böcker. Ena av Nattens hus serien, och en annan som jag läste lite på i skolan på jättesten.   

Så bra, för nu har jag strand böcker, och det behöver jag alltid ha. Läser väldigt mycket på sommaren.


Men puhu, har två prov denna veckan, på fredag, men torsdag är vi iaf lediga! Och de sitter ju inte dumt.



Av Mikaela - 6 juni 2011 10:45

Godmorgon! Vaknade för en stund sen men är iaf uppe nu. Sista sov dagen var det idag, imorn börjar skolan och ända till fredagen får man gå i skolan,sen är jag ju ledig måndag och tisdag nästa vecka, för då ska jag pka till Göteborg och Liseberg.Och så får vi ju sommarlov nästa vecka! det ska bli extremt sköönt.  


Den här veckan ska jag sola och va med sofia of cours! Men vi båda behöver sola, och det ska bli extremt skönt.


Äntligen är det sommar, finally! Som jag har längtat, och är faktiskt lite jobb sugen också, trodde inte jag skulle va de eftersom det är dom två första veckorna och så tidigt på morgonen, men det gör faktiskt inget alls. Jag får det gjort mycket fortare, får pengarna i juli + mina dagar blir längre. Och efter jobbet så blir det ju garanterat stranden!

Midsommar längtar jag till också, den ska spenderas med Sofia. 


Men den här sommaren ska jag verkligen njuta av, för sommaren är det bästa årstiden för mig iaf, vet inte hur det är för er men. Och så blir det ju säkert att vi ska åka till kusten i år igen, me love! Det är så härligt där, önskar att vi kunde ha en sommar stuga där och åka till på sommaren, så fick ju BUsan och Lusiför också följa med.

Annars får dom va hemma, dom har ju inge kul av att sitta i en stuga dom inte känner och sitta inne där i värmen. Så Gagga tar hand om dom här hemma, och det blir ju inte många dagar heller. Men längtar det gör jag.


1 Juli får jag ju även veta om jag kom in på frikvot på lillerud. Jag hoppas verkligen på det, för annars så vet jag inte vad jag ska gå. Jag vet ju vad jag sökte och så. Men det är ju helst Lillerud jag vill gå. Jag hoppas bara jag kommer in. Direkt jag tänker på det så blir jag spänd. Usch inge trevligt!


BTW,  Sveriges national dag idag ju,  vet inte riktigt vad man gör på en national dag men, äter mat och sånt är det vell? Är inte så inne i det precis.  


men jag ska iaf gå och äta och sen hitta några svalkande kläder att ha på mig.  

Presentation


Hello sweetie, jag heter Mikaela och går mitt första år på en Vård och Omsorg linje här i Säffle. Så i min blogg kan du följa mig och min utveckling inom vård och omsorg även läsa om min vardag, nöjen, vänner, och pojkenvännen så klart! Hoppas att du gi

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översätt

MY LIFE

HISSAR/DISSAR

MUSIC

TIPS


Ovido - Quiz & Flashcards