Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något.

Alla inlägg den 19 december 2010

Av Mikaela - 19 december 2010 23:00

Jag är inte riktigt trött, men det får bli sängen ändå snart, ska upp tidigt imorn fast jag har jul lov! Tar bussen härifrån vid tio tror jag det blir, Busan och Lusiför ska sova inne hos mej inatt.. Det kommer bli intressant,Busan sover ju alltid inne hos mej i sin korg i min säng, Lusiför brukar alltid ligga på kudden bredvid mej men sen brukar han gå och lägga sej nån annanstans. Men inatt måste han ligga inne hos mej! Och han har sovit hela kvällen så de blir nog en rolig natt skulle jag kunna tänka mej. Men han låter inte bli jul granen. Och liksom vi bara har en katt låda så kan vi ju inte stänga in honom i badrummet för natten. Så jag sa att dom fick vara inne hos mej. Kan inte låta dom ligga inne i badrummet och sova inatt. Fast Lusiför gillar det, han ligger och sover på tvättmaskinen, knäpp som han är.. Mamma tror att han har någon hjärn skada haha bara för att han rullar sej i kattlådan + att han lägger sej i jul granen. Och jag menar det, i jul granen!!! haha. Måste försöka komma ihåg att jag måste titta efter en ny kattlåda imorn, annars får Mamma titta på det på Onsdagen. För jag behövde inte följa med då, Mamma har redan köpt klar alla min jul klappar. Men det är en sak till Brukräm som jag ska få välja ut en imorn, för mamma visste inte vilken jag ville ha, och jag kom inte ihåg vad den hette. Så de var inte så lätt. Men då får jag vara huslig på Onsdagen ja, Stryka och tvätta! Här går tvätt maskinen varje dag, men det är ju bara för att det bli ju tvätt varje dag och vi har ju bara en tvätt  maskin. Men ibland brukar Mamma boka tvättmaskinerna här nere i källaren som finns här då liksom vi bor i lägenhet. Och så brukar hon tvätta där säng kläder och om det är för mycket tvätt. Men iaf på onsdagen så får jag göra sånt. Och självklart träffa Sofia också!! 

nej nu får jag börja och tänka på sängen! Får nog gå upp vid åtta imorn, för vi är två personer på en mascara + två personer på en plattång. Vi hörs imorn, Godnatt!  

Av Mikaela - 19 december 2010 19:53

Det blev att en promenad med Siri förut, men det blev en kort en, för jag frös nästan öronen av mej, trodde inte att det var så kallt men det var de verkligen! Men Siri blev helt till sej av att springa och leka så hon var helt tokig hehe. Nu ska det inte dröja förän det ska bli duschen! Blir stan imorn med Mamma, ska in och titta efter en tome dress till Cassi, Cassi ska ha en pjäs på skolan imorn så hon behöver en dräkt, hade igentligen hoppats på att Sofia skulle med imorn, men de blev inte så.. Måste försöka hitta nån klänning eller nåt till nyår. Annars får vell jag och Sofia åka in i mellandagarna. Gossip girl var bra idag, som det alltid är. Men nu är det slut för detta året så de börjar nästa år igen :( Det är spännande. hehe.

En fråga? Hur ska jag göra för att få jul känsla??? Vet verkligen inte, har fjort massa jul godis med Mamma och Cassi idag, men det känns ändå som att nåt fattas? Visst man har blivit äldre så det är ju inte som det var när man var liten. Men det är ju ändå tråkigt att det ska vara så här, hehe. Jul är ju fortfarande min favorit på året liksom. Men önskade att jag kunde hitta känslan, jag vet inte hur jag fick den förra året. Tror det var på själva julafton, nät maten börjades lagas och all jul musik och själva lukten ifrån maten och övrigt. Så den kommer nog. Vill också säja det att som ni säkert har märkt så är inte killar med så mycket i min blogg. hehe. Det är för att jag letar fortfarande efter kärlek, och denna gången vill jag inte bli sviken,

Visst det blir man oftast alltid, och speciellt när man är så här ung som jag är. För då ska man ju inte "binda" sig. Men jag menar inte att jag ska binda mej för det vill jag verkligen inte. Men hitta nån som jag tycker om och som tycker om mej.

Jag kan säja som så här, det finns en kille, det gör det. Men jag måste verkligen känna efter vad jag känner för honom. Jag är så förvirrad! Men jag måste! Annars kan jag förlora honom. Och det vill jag inte. Men han ska snart åka bort och fira jul med sina vänner och familj i ett annat land (Vill inte berätta för mycket här på bloggen, utan om ni undrar över något så finns de en frågeruta) och just nu är han heller inte hemma, utan borta och jobbar. Så hur jag än gör så vet jag inte hur jag riktigt ska prata med honom. Har ni några tips?? Det skulle verkligen uppskattas!! Så tveka inte. Och det gäller alla. Inga kommentarer är onödiga!

kram på er så länge!

Av Mikaela - 19 december 2010 13:23

Brukar du ha en nyårskyss?

 

Kommentera gärna om allt med nyårskyssen.

Alla tycker olika, och det är okej för mej vad du än skriver!

 

 

 

 

 

Av Mikaela - 19 december 2010 13:14

Hej på er :) Känner just nu för att ta en promenad i vinter vädret med Siri, men hon är inte hemma.. Men jag får ringa till min syster osh säja att jag vill gå ut med henne, behöver få lite luft känner jag, och varför ska man sitta inne så här för? Man kan lika gärna ta en goo promenad, man mår bara bättre efter det. Tänkte också på det förut att, det är inte långt kvar till Julafton nu. Låter säkert hur dumt som helst, men asså jag tänkte till ordentligt och det är inte långt kvar, men den spänningen man hade när man var liten vart tog den vägen?? Den känslan som var så rolig, Jul är fortfarande mysig, men man växer upp för fort tycker jag nästan. hehe. Nyårs planer har jag inte några riktigt än, tankar och så de har jag ju men inte riktigt vad det blir än. Sofia blir de ju att vara med of course! Men sen så kanske man ska hitta på nåt mer också. Men jag vet inte vad än.. Man ska vara med Familj & Vänner och ha de bra. Det är det viktigaste. Fick ett mail angående min "Nyårskyss", nån tjej som tyckte det var roligt med sånt. Och om jag får säja så har jag aldrig tänkt på det. Aldrig faktiskt. Det skulle ju vara jätte mysigt. Men jag vet inte ja :) Man får vell se vad som händer. Sofia och jag är iaf tillsammans på nyår och det är det absolut viktigaste!! 

Måste även säja det att Lusiför har varit i granen inatt igen, fast inte vält den denna gången, han kanske försökte med det men lyckades inte liksom vi satt fast den i väggen. Denna gången hade han sönder klot. Men nu till kvällen så får båda katterna sova i mitt rum med mej, och katt lådan får stå i mitt badrum, hoppas att dom tänker på att den står där också!! Jag får visa dom det. Det kommer bli varm åt mej så jag får nog sätta igång fläkten då. För jag kan inte öpnna vädersfönstret för då fryser min älsklingar och min blommor! Och då har jag en mindre go Mamma sen. 

Vi hörs senare. Ska försöka få tag i min syster nu, puss på er! :)


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hello sweetie, jag heter Mikaela och går mitt första år på en Vård och Omsorg linje här i Säffle. Så i min blogg kan du följa mig och min utveckling inom vård och omsorg även läsa om min vardag, nöjen, vänner, och pojkenvännen så klart! Hoppas att du gi

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<<
December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översätt

MY LIFE

HISSAR/DISSAR

MUSIC

TIPS


Ovido - Quiz & Flashcards