Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något.

Alla inlägg den 16 december 2010

Av Mikaela - 16 december 2010 22:23

Wihoo, så glad just nu att Vampire Diaries inte slutade för säsongen denna Torsdagen iaf!! Det är nästa Torsdag också. Men det slutar säkert efter det. Det förvänar mej inte. Men det är otroligt bra!! Idag var det spännande. MJag satt och skakade så nervös var jag för att Damon och Stefen skulle dö! Fast visst som Sofia nyss sa i telefon, dom är huvudrollarna. Men det skrämmer en ändå. Nu snart ska det bli Varma smörgåsar med Kantarell stuvning på! Och det sitter väldigt gott upp på min MAT-LISTA just nu. heheh ;P Sen efter det så blir det sängen. Vi hörs till morgonen innan jag åker till stan. Natti Natti :D

Av Mikaela - 16 december 2010 20:58

Här kommer en liten presentation :)

* Namn? Mikaela Larsson

* Ålder? 15 år men fyller 16 år i febuari!

* Hobby? djur, vara med kompisar, blogga och rida!

* Syskon? jag har två systrar, en är 10 och den andra är 19. Alltså jag är mittenbarnet.

* Vad jag gör helst en fredags kväll? Den kan bero på vilket humör jag är på. Det har ju varit en hel skol vecka då så oftast är jag trött och vill bara ta de lugnt, men ibland så kan jag hitta på nåt.

* Mode? Jag följer inte mode, så långt kan jag säja, men jag testar gärna olika slags kläder, Men följer mode de gör jag inte. Men jag är inte udda heller. Utan jag ligger mitt emellan.

* Serier? Jag följer, Gossip girl, One tree hill, The secret life of the america teenger, Desprete housewifes, Greys anatomy och Vampire diaries. Nu tror jag inte att jag glömt nåt, Jag tittar även på Idol när det går, och jag tyckte det var så rätt att Jay Smith vann detta året ;)

* Favorit film? Hm, svårt. Jag gillar olika slags filmer, men så långt jag kan säja så är ju Twilight sagan väldigt högt upp på min lista, jag har läst alla böckerna och jag gillar dom och filmer skarpt. Annars så är de ju Stallkompisar och The OC men det är ju en serie i o för sej. ( Som inte går längre! Men som jag har alla säsonger av) Det finns mycket bra filmer!!

* Sommar eller Vinter? Jag är en Sommar person det är jag verkligen! Jag gillar inte allt detta kalla vi har här i sverige, men julen är enormt mysig, de går inte att komma ifrån. Jag älskar Julen, men jag är ändå en mer sommar person.

* Vad jag tycker om en dag i stan? det beror helt och håller på sällskapet och mitt humör. Men oftast så är sällskapet bra! Men då kan det alltid vara nån annan som är på dåligt humör först och det retar upp mej och sen är det förstört. Eller så känner jag helt enkelt inte för en Shopping dag då. Men oftast så gör jag det!

* Smink eller osminkad? Alltid sminkad, det kan variera på hur mycket. Ibland kan det vara brunkräm och hela köret och andr dagar kan det bara vara lite Mascara. Det är hur jag själv känner.

* Mjukis byxor eller Jeans? Som jag själv brukar säja "Det märks till möran" Men när möran väl kommer så blir det mjukis byxor om jag inte tänker ordentligt på kvällen. Så ja det kan bero på ibland det också.


detta var en liten presentation om mej!  Jag hoppas att ni nöjer er med det just nu. Så ska jag försöka nån annan dag att presentera mej lite mer. Puss på er så länge! Nu ska jag kolla på Vampire diaries på tv6 play liksom vi inte har 6:an!

Av Mikaela - 16 december 2010 19:54

Så snäll som jag nu är så hjälpte jag moster med låder med tomtar upp till lägenheten. Kände för att vara lite snäll, sitter nu hos moster och tänkte blogga, för ja en del av er vet säkert inte alls vem jag är. Men om ni följer min blogg så kommer ni lära känna mej, och det är bara att ni frågar frågor, i frågerutan som finns här på bloggen! Bara att fråga, precis vad ni vill. Jag hoppas ju att ni har läst lite på min andra blogg så ni hänger med lite iaf. Men jag ska även försöka berätta lite vem jag är och så vidare. Det kommer komma, det kan jag iaf säja! Nu snart ska jag gå hem och duscha, för imorn är det upp tidigt ändå, fast jag har jul lov. Ska till tandläkaren och göra detta med luftgas igen. För er som inte vet så ska jag dra ut tänder. Och jag är enormt rädd för sprutor, och speciellt när det gäller att dom ska ta dom i munnen på mej, och det måste dom ju för att kunna bedöva, men dom bedövar med salva innan dom tar sprutan. OCh dra ut tänderna ska jag inte göra förän nästa år. Jag ska träna med luft gas innan så jag slappnar av. OCh detta gjorde jag förra fredagen och det var otroligt skönt. Har aldrig kännt mej så avslappnad. Men ändå så har jag piercingar (stavningen?!?) en i läppen och naveln och i öronen. Så detta med sprutar det har med det att göra att jag blev rädd för det första gånegn jag tog en spruta, då en tandhygejist (Stavningen?!) stack mej fel i framköttet. När hon skulle visa mej att det inte gjorde ont. Så stack hon mej fel.

Och måste säja en sak. Det gjorde verkligen ont att ta hål i läppen, verkligen!! Och jag är ärlig för ja de gjorde ont. Men jag var nöjd och stolt efter. Men dom 2 sek som verkligen gör ont känns som en timme för en själv som sitter där! Jag ska försöka senare att berätta lite mer vem jag är och så vidare!

Vi hörs nu ska jag gå hem i det mysiga kvälls vädret!

God jul!

Av Mikaela - 16 december 2010 18:03

Hej! Jag bloggade först på blogg.se, men jag tar en paus därifrån och rpovar nåt nytt, men det betyder inte att jag inte kommer fortsätta att blogga där längre, utan det ska jag verkligen göra! Iaf som jag känner nu, men jag gillar att prova nya saker!! haha. Så nu är jag här och jag hoppas det ska bli bra. Tills nästa år som jag själv tror nu så kommer jag blogga här, sen får jag se hur jag gör, vart jag trivs mest och så!

Jag har alltid bloggat om mitt liv, om min ur gulliga familj, skolan, vännerna och även en del om mitt förflutna. Hur jag har mått och hur jag mår än idag, jag kan ibland skriva också om mina problem och känslor för just nu. Men iaf jag hoppas att jag verkligen kommer trivas här. Ni kan ju kika in på min andra blogg www.mikaelasandralarsson.blogg.se :) Ha de så bra!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hello sweetie, jag heter Mikaela och går mitt första år på en Vård och Omsorg linje här i Säffle. Så i min blogg kan du följa mig och min utveckling inom vård och omsorg även läsa om min vardag, nöjen, vänner, och pojkenvännen så klart! Hoppas att du gi

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<<
December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översätt

MY LIFE

HISSAR/DISSAR

MUSIC

TIPS


Ovido - Quiz & Flashcards