Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något.

Alla inlägg under augusti 2011

Av Mikaela - 13 augusti 2011 23:37

Hej på er    de va att tur att sotarn grillade förut, blev gör goood mat!

Sofia kom även en sväng så blev att gå ut med henne och prata, och gick lite. Helt bra väder också så de är ju alltid ett +. Men imorn ska de bli regn enligt internet. Behövs tycker ja!

Men sen får gärna sola skina också, hälften hälften liksom?


Nu ska jag ta kvälls ciggen och kanske till o med en kopp te?

Hörs imorn, godnatt!

Av Mikaela - 13 augusti 2011 16:02

Grillning är igång, eller vem grillar? Det lämnar jag till Sotarn (låtsasPappa) annars lär det aldrig bli mat. Jag passar allt inne istället, potatisen.. Hur kommer de gå för den? Den kokar iaf inte än, och de är vell så där bra? KOCK #1 hör jag!


 

Av Mikaela - 13 augusti 2011 11:56

Godmorgon Godmorgon!! vaknade vid halv tolv, inte så likt mig? Men det var inte varmt åt mig och jag var trött, så why not?


Har nyss käkat frukost, och ska snart börja göra mig i ordning, är på bra humör så de blir nog en bra dag!


Vi höres senare!



Av Mikaela - 13 augusti 2011 00:11

Godnatt? En bra start på inlägget. Haha   Har nyss käkat kvällsmat tillsammans med lillasyster och hennes kompis, samtalet handlade om DJUR, bra samtal tycker ja, eftersom de är just de jag ska jobba med i framtiden. Skolan börjar snart och de kommer bli kul som sagt, men tidiga morgornar är vell inte riktigt lika roligt? Men dagen blir ju rolig så de är alltid nåt att se fram emot, tänker iaf njuta av dem sista dagrna som är kvar av 2011:s sommarlov.

Va ute och tog en ciggaret (jag vet, jag ska sluta!!!) förut och höll på att frysa ihjäl, Augusti är inte ens slut är och det är redan så här kallt? de är ju till o med kallt under dagarna när solen är i moln, och lite till o med när den är framme.. Strange!


Hörde ifrån moster förut att det var till o med folk som hade fått frost på sina bilar igår morse. FROST?! Redan!?? Och jag som inte har nån vinterjacka.. blir att köpa de nästa tror ja!


Tillbaka till att sluta RÖKA. Jag har försökt en gång förut och det var hemskt, hade plåster men va hjälpte de? När min familj röker? Förstår inte hur syrran klarade av att sluta, i ett halv år och sen började hon igen, men ändå hur klarade hon de?

Men jag har iaf bestämt mej för att jag ska försöka igen, och denna gången på det vanliga viset, dra ner och sen bara sluta, utan plåster eller tuggemin.. Har redan provat tuggemin UTAN nikotin i, (skickade efter och fick hem för att prova smaken och själva tuggeminet) Men de va så jädra dåligt tuggemi, tog mint och det gillar ja, men själva tuggeminet var så dåligt. Så nu ska de bli på det vanliga sättet, och jag varnar er, nu vet ni vad ni har att göra med i fortsättningen, och det kommer inte bli trevligt. Är till o med lite rädd för de själv.

Men jag har bestämt mej, ska försöka börja så fort som möjligt med att dra ner, men man måste ha viljan. Och frågan är.. Har jag... den??


Har nyss frågat spå pendel lite saker, och som sagt de har alltid stämt förut, så de är lite kul, man får reda på saker som man verkligen vill veta.


Men nu ropaade sängen hörde ja, vi höres imorgon!

Godnatt! 

Av Mikaela - 11 augusti 2011 10:47

Hej! Vaknade vid tio eller nåt runt de? Snabb va jag och åt för nu snart blir de ut och handla! Duktig jag har blivit som följer med ut och handlar.. Jihhho!

Av Mikaela - 10 augusti 2011 23:57

  Vi har en hel del att kolla tillbaka på och le åt, och jag älskar dig gumman! Så extremt mycket,   De kommer bli en massa mer, planerna smidas inför halloween!! ;)

 
Av Mikaela - 10 augusti 2011 23:15

Jag har allt jag vill ha, jag har min familj och mina vänner och de är det jag behöver.

Förr så frågade jag mig själv, "Varför hände det här just mig??". Men jag slutade att fråga mig själv det, för jag började kolla omkring mig, och jag såg  att jag hade min familj och mina vänner. Och att jag var/är tvungen att leva med det, därför slutade jag att fråga mig själv de, de blir inte lättare om man frågar sig själv hela tiden, man måste helt enkelt börja leva med det. Fast de gör ont och vissa inte fattar nåt.


Ibland verkar vissa tro, att de är bara nåt man kan komma över, att man kan känna sig säker och trygg med "denna" person. Men det handlar inte om det. Jag kan säja det till mig själv, och jag kan höra det. Men det handlar om mer än det. Det handlar om att jag behöver SE att man finns där, att man lyssnar. Inte bara det roliga eller det mysiga.. Även i jobbiga dagar.. Men de har vissa svårt för.. Orden är lätta att säja men att göra de verkar svårare..?

Det räcker inte med att säja, " Jag finns här" Man får ta ur tummarna ur röven och visa de också.



Jag har min familj och mina vänner, vad har du när det behövs? För kolla omkring dej, Jag finns ju där, men kolla igen... Finns jag verkligen där, eller är det bara ORD du får tillbaka??



Av Mikaela - 10 augusti 2011 14:20

Riktigt kul väder ute, regn.. Men jag sitter och längtar till vinter ja, eller inte vinter och vinter utan jul. De är ju mysig. De måste alla hålla med om? När man tar fram jul gardiner och jul saker, längtar, men så är de jämnt med mej, och sen när de väl är så tänker jag bara " lite mindre kallare och lite mindre snö så funkar de." Men jag har tur, de blir ju inga promenader till skolan för mig i år, utan iår eller ja, 3 år framöver så blir de buss. Och de känns great   Himla baken och ja är inte såååå bra vänner på vinter har jag komme fram till. Men annars så har de gått bra att gå till plugget.


 Jag med mina inlägg om allt möjlig!! haha..

Presentation


Hello sweetie, jag heter Mikaela och går mitt första år på en Vård och Omsorg linje här i Säffle. Så i min blogg kan du följa mig och min utveckling inom vård och omsorg även läsa om min vardag, nöjen, vänner, och pojkenvännen så klart! Hoppas att du gi

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översätt

MY LIFE

HISSAR/DISSAR

MUSIC

TIPS


Ovido - Quiz & Flashcards