Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något.

Alla inlägg under april 2011

Av Mikaela - 12 april 2011 14:42

Hej! Hade "eup-samtal" idag, om de heter så? hmm, fick iaf beröm för att jag är sååå duktig, och jag kommer klara alla ämnena, Matten blir jag klar medimorn, goooott inge mer matte denna terminen, eller jo, i NP då. Men de går, har iaf G i de och kan inte sänka mej, kanske ska satsa på att höja?   Hoppas inte på för mycket, gick till ica och köpte lite goo saker så nu ska snart mamsen göra mat och jag ska städa! De låter riktigt kul asså.. Usch nej! Men de behövs, ser ut som mjaaa. Haha.

PUUUSS

Av Mikaela - 12 april 2011 08:18

Ny dag, nya problem, nya tankar. Och det gillas? Vill inte ha nåt med gårdagen att göra känns de som. Men idag är det bara positivt tänkande och sola blir de efter skolan med syrran, ska bli ritktigt gooooottt!   

Har sovit si så där, två katter som har höllt på halva natten?! Och så är de dom vakna nu ändå, puuh. Och dom va just inne i mitt rum också..? Men jag är inte trött, är pigg och har engery för hela dagen! Och mer ändå.

Nu ska jag ta mej en rök och sen ska jag gå ut till syrran som snart står utanför dörren, Två duktiga flickor går till skolan!


Av Mikaela - 11 april 2011 21:08

Ibland undrar jag bara varför de finns nåt som heter "ärlighet" om det aldrig använts? Va ska de va bra för? Det är ju bättre att man får höra sanningen än få en lögn? Man tar ju sanningen bättre än lögner..

De finns folk som bara skiter i de, för dom tror att de får en att må bra för stunden? Men gör de verkligen de? För innerst inne så tror jag att man alltid vet att de är en lögn..

Men en del kan tydligen inte prata sanningen, eller dom vill inte? jag vet inte hur de ligger till där men, nåt är fel iaf.

Jag tar helldre sanningen än en lögn, har haft tillräckligt med lögner i mitt liv, och behöver inte mer.

Jag tror DOM/DU är rädd för sanningen själv,men don´t worry people can take it!

Ta ett steg och säj sanningen? De kommer få dej att känna mycket bättre efter, för de är inte roligt att gå som en zoooomie!!

Av Mikaela - 11 april 2011 15:08

Hej på er, måndag och hur känns de? Jo de betyder ju fyra dagar kvar till helg så de är ju lite deprimerande.. Men försöker hålla humöret uppe. Har ont i min rygg efter sjuk gymnastiken, puuh. Brukar ju inte få så här ont?! Så varför nu?!?

Överlever    Har vart ute och trallat mycket i de fina vädret idag, skolan, och sen te jättesten och prata lite med Zandra och Binetth och sen te sjukhuset och mötte Regina och sen te skolan, och sen upp till sjukhuset igen och sen hem. Tror jag har gått så de räcker för idag? Hahah blirmer sen, ska till bibloteket med Sofia, Och sen blir de vell att va mer ute, man ska ju inte klaga på de fina vädret, men lite varmt och så de är de. Men de är bara sköööööööööööönt! Men nu ska jag äta, vi hörs en puuuuuuusss!

Av Mikaela - 10 april 2011 11:52

Förlåt är världens sömsta på att uppdatera? De är jag verkligen, men har varit en ganska upptagen helg.. Men de ska bli bättre nu, idag är jag faktiskt på ganska bra humör, fast jag inte är frisk än    Men att vara på bra humör är ju bra ändå? Positivt tänkande.

Fick en massa vår känslor förut när jag kollade på vår/sommar kläder på internet, puuh vill köpa massa nytt, men de får vänta, de är mycket annat nu. Så jag få stå ut, har ju en massa kläder också, som jag inte ens använder? Va är de för idé att köpa nya? Haha   

Övningskörings kursen blev de inge med i onsdags, bilen var trasig, så Mamsen ska ringa och boka i Grums istället tror de blir runt 11 Maj då eller nåt? Blir nog bra! Vill ju kunna köra te stranden te sommaren    Med papper på att jag får köra   

Måste också skriva de att vädret? Hur underbart är inte det? varmt, finally. Som jag har längtat. Skinnjackan är framme och mina fina nya skor används redan   (får köpa mej nya såna till sommaren + andra skor som jag jämnt har på sommaren) Men vinterjackan har inte åkt in än, har den framme än så länge! Men tror inte den kommer användas nåt mer. Hoppas Hoppas!


Funderar på att jag ska ta praktik med skolan, blandar liksom, för att få se lite och så. Det handlar inte om att jag är skol trött eller nåt (A) Det har med andra saker att göra    Så ska försöka prata med Jonas om det imorn, om jag ska iväg imorn, får nog ta och palla mej iväg måste ju te sjukhuset imorn också efter skolan.

Men nu, funderar jag på att jag ska gå övet till min moster, prata lite och hälsa på Siri, skinnjacka, mjukis brallz och sol brillorna!

Av Mikaela - 8 april 2011 13:38

Jag vill inte va förkyld!!

Hej på Fredag!!  Känner för att åka härifrån idag, bara komma bort en dag eller två? Skulle kanske inte va så dumt, tänka på annat och göra annat, de kan nog bara göra en på bra humör! Ska fundera mer på de och prata lite with my mother!

De som får mej till att vilja åka härifrån, är precis allt, så himla mycket, känner bara att jag vill komma bort och kunna göra annat. Ingen tar nåt på allvar längre liksom,verkar som folk har ballat ur totalt. Kanske dags att folk vaknar upp och börjar få ordning?

Om folk man börja acceptera en för den man är vore heller inte helt fel.


Förvövrigt så ska lilla jag sticka nu!

Höres, lovar bättre uppdatering

Av Mikaela - 7 april 2011 14:18



    I slutet av månaden blir de ;D

Av Mikaela - 7 april 2011 10:51

Godmorgon..

Drömde en skiit konstig dröm inatt, den handlade om min morfar?Va länge sen jag drömde om honom men aja, konstig var den iaf, han snackade hela tiden om att göra de rätta och att inte ge upp. Och jag som vanligt fattade inget. Vi satt vid deras hus i värmskog ( de är sålt nu) och han sa till mej att jag alltid skulle göra de rätta för jag ska alltid lita på mina känslor.

Och dom orden behövde jag absolut höra just nu, men oftast varje gång jag litar på mina känslor efteråt så ångrar jag mej i så mycket. Men man ska alltid lita på känslorna, för dom vet.

Men ibland vill jag bara göra utan att tänka, och de kan va lite onödigt?


Iaf, hade matmässa idag i skolan, eller den börjar 12.00 Skulle igentligen vart där men mår inge bra :/ Men imorn måste jag te skolan för då börjas de nationella prov i engelska. Och man vill ju va med ifrån början.

Mamma drog hon nånstanns? Och lämnade tvätt till mej som jag ska tvätta? Puuh, måste försöka få i mej nåt att äta också, måste fortsätta att äta. Får inte sluta med de igen.

Sen kanske de vore bra att kolla igenom papprena ifrån hemkunskapen, men de orkar jag inte.. Jag och Regina ska baka tårta och nåt mer  och så ska vi bju på de så folk kan skriva omdömde, men de ska vi göra när vi båda är friska.

Och sen prov  med hem, haha de provet klarar man ju lätt   

BTW, jag har börjat kolla på Big brother..

Presentation


Hello sweetie, jag heter Mikaela och går mitt första år på en Vård och Omsorg linje här i Säffle. Så i min blogg kan du följa mig och min utveckling inom vård och omsorg även läsa om min vardag, nöjen, vänner, och pojkenvännen så klart! Hoppas att du gi

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översätt

MY LIFE

HISSAR/DISSAR

MUSIC

TIPS


Ovido - Quiz & Flashcards