Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något.

Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Mikaela - 7 januari 2011 13:31

Stackars Cassi, hon har fått både mag och spysjukan. Tycker så synd om henne, hon drar jämnt åt sej allt. Och då menar jag det också. Om nån är sjkuk så blir hon det med. Därför ska ingen som är sjuk eller som har varit sjuk vara i närheten av henne på minst några dagar. Nu hoppas jag att jag inte får de. Men jag har inte haft spusjukan eller mag sjukan få flera år! Och det känns bra. Visst nyår så spydde jag, men det var av en helt annan anledning. Sofia har ju varit sjuk under veckan och så spydde hon och så var hon här igårn, och det var nog ganska dumt liksom Cassi drar åt sej allt. Men det var ju några dagar sen som Sofia hade spytt. Men det visar sig att det sitter i kroppen längre än man tror.

Mormor är ju också sjuk magsjuka och så spydde hon igår natt. Men det är inte vanlig sjuka utan vi tror hon har blivit mat förgiftad. Liksom hon år gammal fisk häromdagen. Jag vill absolut inte bli sjuk. Men om det är det jag ska bli så får jag ju bli det. Jag kan ju inte göra mycket åt det tyvärr.

Usch det är verkligen inte roligt det här. Och Cassi blir ju så svag också.

Idag ska jag bara ta det lugnt så jag inte blir sjuk, jag var till affären med Titti förut och fick en tidning, chips och semlor. Gott. Och så kom jag hem och hörde att Cassi hade spytt också. Men man kan inte vara taskig! Utan det är inte hennes fel. Det är ju ingens fel.Det är kropparna som drar åt sig allt som finns.

Blev inte ett sånt trebligt inägg detta. Men man kan ju inte förneka saker heller. Utan jag skriver vad jag vill.

Och även detta med att jag ska berätta, tänkte att jag kanske skulle skriva om det senare eller imorn, förklara så gott jag kan. För det är dags att även ni får veta det liksom ni läser min blogg.

Nu ska jag kolla på Glee tror ja, känns skönt att ha en hel dag med det plus en kväll också. Men jag skulle igentligen vilja träffa Sofia, men vi får vell se, imorn eller Söndag får det vell bli liksom Cassi är sjuk.

hörs sen!

Av Mikaela - 7 januari 2011 11:06

Vaknade inte för allt så länge sen, och mina drömmar som jag har haft dom senaste nätterna. Visst de är drömmar men det känns ändå..

Idag ska jag och Sofia ut i detta fina vädret, det har jag bestämt. För vi behöver luft och röra oss! Fast jag längtar ändå till våren, när snön smälter och det varma börja komma. Men det kommer gå fort får man hoppas. Man själv vill ju inte att lovet ska vara över. Men med den turen jag har så går det fort tills nästa. Känns så jävla gött att gå ur 9:an. Så gööt! Ska självklart plugga vidare, men det känns ändå så jävlra bra. För alla problem jag har haft försvinner liksom då. Fast jag alltid kommer att ha dom med mig och så men dom blir halvt borta då iaf.

Mamma sa igår att det är runt 175 dagar eller ja runt det kvar till sommaren för hon hade läst på dom lapp. Många månader,veckor och dagar. Men det ska gå fort. Bara man gör det man ska göra och sköter det och umgås med komisar så kommer det gå fort. Men om man gör det negativa av allt så går det inte.

Jag har suttit så också, och gjort alllt negativ. Och nu idag försöker jag vara så positiv jag kan om allt. För jag vill inte vara negativ längre. Förra vintern 09, jag satt inne hela dagarna. Om helgerna kunde jag gå ut en det var knappt jag var ute, jag kunde gå till en annan kompis. Inget annat. Så jag vet hur man är negativ och jag vill inte vara det och jag behöver inge negativt i mitt liv heller. För jag mår inte bättre av det. Och jag vet att det kommer komma tider då jag kommer må bra och sen kommer det komma kortare tider som jag inte mår bra. Men jag ska försöka kämpa bort det. För jag vill må bra jag vill och jag tänker inte ge upp !

Presentation


Hello sweetie, jag heter Mikaela och går mitt första år på en Vård och Omsorg linje här i Säffle. Så i min blogg kan du följa mig och min utveckling inom vård och omsorg även läsa om min vardag, nöjen, vänner, och pojkenvännen så klart! Hoppas att du gi

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översätt

MY LIFE

HISSAR/DISSAR

MUSIC

TIPS


Ovido - Quiz & Flashcards