Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något.

Alla inlägg under mars 2011

Av Mikaela - 25 mars 2011 22:40

Ja, det är nåt jag kan dela med mej av, och det var att jag var beroende av engeri drink, verkligen! Jag började dricka det för 6 år sen ungefär kanske? Till en början gillade jag det inte alls, men sen ju mer jag drack det, ju mer började jag gilla det. Och sen helt plötsligt så behövde jag ha det flera gånger om dagen och varje dag! Behovet blev starkare och starkare. Jag drack euro shoper, runt 5-6 st om dagen. Och om jag inte fick en, så bröt min kropp ihop, jag fick huvudvärk och jag orkade inte stå upp på benen.

Jag åt ingen mat, för engeri drinken var min mat, det var vad min kropp behövde, men det stämmer ju inte. Det är ju bara så som engeri drinken vill att kroppen ska tro.

Till en början så blev jag lite pigg av den, jag kände mej piggare än vad jag gjorde innan jag drack den, men ju längre jag kom i allt, och till slut så slutade det att fungera på mej att jag fick "Engeri" . Jag fick ingen engeri och min kropp bröt ihop mer o mer, jag gick ner i vikt. Mitt humör var kaos. Det gick inte att säja nåt fel till mej för jag blev förbannad skit fort. Jag själv märkte ju inte att det var engeri drinken som gjorde allt detta med mej, men folk omkring mej såg ju det. Men dom såg ju också att jag var tvungen att ha det för att orka igenom dagarna.

Det förstör ens kropp, det spelar spratt med ditt huvud det förstör njurar eller levern, (minns inte vilket) + att de förstör dina tänder.

Engeri drinken styr ditt liv

Om jag skulle sova borta en natt hos en kompis, så var jag tvungen att ha med mej en engeri drink för att få den på morgonen, om jag inte fick de så orkade jag inte. Det kändes som om mitt huvud skulle explodera.

Vart jag än gick så gick jag jämnt med en engeri drink.

Och man vet inte vad man snackar om när man har den i handen, för de är engeri drinken som pratar ( ja ni fattar vad jag menar) Den får dej att tro att allt är bra med din kropp. Men som jag, om jag inte fick en engeri drink på ungefär ett par timmar, så bröt ju min kropp ihop, så mår din kropp igentligen, precis så. Den mår inge bra alls.

Jag vet att Engeri drink är gör gott, jag blev ju beroende av det. Men de är inte bra! Det borde inte ens få göras eller säljas, Det borde försvinna helt och hållet!!

Jag berättar om detta för att jag vill att andra som sitter och behöver ha en engeri drink flera gånger om dagen ska förstå att det inte är bra!!

Det är inte coolt att gå med en i handen.

Som jag, jag tittar på folk och tänker bara, - Va håller du på med? Läs på burken så får du se om det är så himla bra för din kropp..

Den ger dej en kick för stunden, men den är över lika fort. Lyssna på nån som vet.

Jag slutade med engeri drinken i februari år 2010. (tror jag det var, men hjälp har jag glömt det. Måste fråga Mamma om det!!!) Jag fick feber  och ont i halsen, och då orkade jag inte dricka det för det svedi halsen. Så då drack jag det inte, och jag kände redan när jag var sjuk att jäklar va de tar på krafterna att inte dricka den. ( Dom små krafterna jag hade, när jag var sjuk) Men sen när jag började bli frisk så bestämde jag mej för at sluta med det. Så det gjorde jag, och tog tag i att börja äta igen! Ordenligt! Det var så himla svårt, huvudvärk, absistens (stavning?!?!?!) jag skakade ibland, jag satt och dag drömde om att drick en engeri drink, och hur den smakade.

Det var svårt den första månaden, men jag klarade det, och nu har jag varit utan den i ett och ett halvt år. Och det känns så himla bra, för jag klarade det. Jag slet mej fri ifrån den.

Min  familj märker skillnad på mitt humör, och de gör jag själv också. För Engeri drinken styrde mitt liv.

Och jag säjer till dej som dricker de ibland, ställ ner burken och ta ett glad cola eller vatten. Det är mycket bättre!

Det är svårt än idag att känna lukten på den, de erkänner jag, ibland om en kompis säjer - håll i denna.

Och de gör jag, så vill jag smaka, men de gör jag inte för jag är starkare än den skiten!

Den förstörde väldigt mycket för mej faktiskt.

Och nu idag, så är jag så himla glad över att jag är fri ifrån det.

Var stark, ställ ner burken!


VD

Av Mikaela - 25 mars 2011 22:10

 

Av Mikaela - 25 mars 2011 20:48

SItter nu och mumsar snickers! Så gott!! Denna veckan har snickers vart väldigt gott hihi, har ätit de typ 5 gånger denna veckan?    Köpte fyr pack på ÖB förut, köpte också ansikts mask två st, en hade jag på förut, riktigt bra faktiskt, huden känns skiit bra! mjuk o luktar gott gör de också!

Skor blev de också, kanske visar ett kort på dom imorn! Imorn ska nog min Mamma äntligen hämta ut min tunnika o skor! Finally.

Om tio minuter så blir de Vampire diaries, Bra! För jag vill se de nu känner ja.

Av Mikaela - 25 mars 2011 16:47

Hej på er! Sitter nu och väntar på Mamma, hon följde mormor hem och sen blir de ÖB! Sotarn och Cassi sitter och kollar på film -.- sociala..

Dom tittar på " I rymden finns inga känslor".. Jag såg den igår, kan ju säja att visst den va bra, men ingen hiiite precis. Dom visar ju lite hur dom lever dom som lever med sjukdomen alltså. Men den var rolig!

Kalaset var riktigt trevligt! Gott med Kina mat, åt såmycket så jag fick ont i magen, noot goood!! Men de var gott.   

Hoppas igentligen på att få träffa Sofia idag, men de kanske inte finns tid över till de? Liksom de också är Vampire diaries idag!!! Men imorn, imorn blir de! Det är en sak som är säker.

Ska ringa bummi sen och prata med henne   

Av Mikaela - 25 mars 2011 09:41

Godmorgon! Sovit gott..?   Jag har gjort de till hälften, är inte i skolan idag, som ni säkert har märkt. Mina fötter gör ont   De är inge roligt alls sånt här alltså.

Men jag hoppas på en trevlig fredag ändå. Blir ju kalas och så kanske jag hinner träffa Sofia idag också, det vore trevligt!

Kalaset börjar 14.00 och jag har nyss vaknat, har gott om tid.

Massage eftersökes!

Ska äta nu snart, Ge katterna vitaminer och sen kanske börja klä mej lite o göra mej i ordning?

Mamma ska ju ut o handla så när hon kommer tillbaka så får jag packa upp alla varor. Så då vill jag helst vara färdig med allt som jag har att göra, för sen så är de annat som ska fixas!!

Vi hörs sen!

Av Mikaela - 24 mars 2011 22:00

Sitter nu och väntar påstekt potatis o ägg, nam-nam!!   Skulle ha vart gott med ett glas oboy också, men de får Mamma komma ihåg att köpa imorn, jag kan ju inte titta på Vampire diaries utan att dricka oboy? De går ju inte för sej..   

Mina fötter gör fortfarande ont.. Fast jag badade i mycket vaarmt vatten förut!! Men icke nåt har hänt, kan knappt gå.. Ska bli gött med nya skor denna helgen. Dom andra är lite utslitna, och de är anledning till att jag har ont i fötterna nu.. Puuh!!


Fredag imorn, finally! Som jag har längtat.. Blir ju kalas imorn här, Kina mat till mej och Cassi och smörgåstårta till dom andra, jag är lite mja, jag gillar inte smörgåstårta, ja en del va er tänker säker whaaat? Och vissa kanske håller med mej? haha.

Iaf,här kommer en bild på min snuttis  


  

Av Mikaela - 24 mars 2011 15:43

Nyss kommit hem, har skiit ont i mina fötter   Kommer bli sköönt med nya skor kan jag lova!

Fick göra frukost idag och baka bullar + frallor, riktigt fiina blev dom! Haha   

Hemkunskaps provet gick bra, vi hade de muntligt alla tre samtidigt,hon frågade oss en del saker o så vidare! De va gööör lätt.

Nästa vecka så har vi hygien och skiit, tråkigt men aa de kommer nog gå så fint så.

7 April är vi lediga ifrån hemkunskapen för då är det mat mässa på åsfjärden och antadligen så är vi lediga ifrån skolan också, hoppas på de   


Av Mikaela - 24 mars 2011 07:52

  Godmorgon! Vaknade runt tio över sju och var göör pigg? Trodde jag inte att jag skulle va, så jag gick upp(tyckte inte att de va nån idé att somna om i tjugo min) Tog en morgon cigg i lugn o ro. Och började klä mej och göra mej i ordning, så nu sitter jag här klar för en dag i köket i skolan. Men jag ska gå om typ 40 min? Puuh lång tid, och Mamma kom nyss upp, kan hon hålla mej sällskap tro?   


Äntligen Torsdag, imorn fredag   Och det betyder Vampire diaries!! Och så ska jag och sofia se paranormal activity 2 (stavningen är ju inte så bra men) Jag vet inte hur de kommer gå, för jag vet hur de gick när vi såg ettan o då satt Sofia i mitt knä, men vi får vell hoppas på de bästa! Vi kan ju kolla när de är ljust så de slipper bli så läskigt hihi   

I Tisdags tror jag det var så var det ju 1 månad kvar till vi har påsk lov, hoppas på att de går fort! De kommer de nog göra, eftersom de redan är Torsdag idag?

Veckan har gått fort, men den har även gått sakta, men jag kan inte säja att den har gått väldigt sakta, för de tycker jag inte!!


Solen skiner idag också, våren har äntligen kommit, och all snö är snart borta!? Jihhhoooo. Det är typ inget kvar. Så himla sköönt, men Mamma sa häromdagen att de kommer bli kallare och de kommer även komma snö för de hade hon läst nån stanns, kallare o snö? Nej tack! Nu vill vi ha vår, right?

Verkar inte som de blåser lika mycket idag? Men så ska jag inte säja, för så TÄNKTE jag igår morse och de blev världens blåås!!


Tänkte just nu på när mina kläder kommer? Mina skor o min tunnika? Hmh, kom på de nu. Men de stod ju att de skulle komma denna veckan eller till o med nästa de berodde på när skorna eller va de tunnikan kom in. För nån av dom fanns inte på lagret. Så jag får vänta lite till.

Jag tycker ju att det är för tidigt att börja använda de nu ändå. Speciellt skorna, för de är TYG skor, och de är lite för tidigt hihi. Samma med tunnikan den fårjag använda mer i april eller Maj där liksom. Kommer bli skiit nice!!!

Vi hörs när jag kommit hem, puss!

Presentation


Hello sweetie, jag heter Mikaela och går mitt första år på en Vård och Omsorg linje här i Säffle. Så i min blogg kan du följa mig och min utveckling inom vård och omsorg även läsa om min vardag, nöjen, vänner, och pojkenvännen så klart! Hoppas att du gi

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översätt

MY LIFE

HISSAR/DISSAR

MUSIC

TIPS


Ovido - Quiz & Flashcards