Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något.

Alla inlägg under mars 2011

Av Mikaela - 23 mars 2011 22:40

Kort & snabbt inlägg förut? Sorry! Kollade på Glee och ville snabba mej, don´t know why.

Iaf, min dag har varit helt okej, faktiskt så okej att jag är helt slut. Känns som jag somnar vilken sekund här asså? Och de är bara onsdag idag? Hur kommer jag va imorn? Jo jag minns attt hur jag var i torsdags förra veckan..  Helt slut på kvällen var jag!!

Gick ifrån Sofia förut, de tar ca 20 min att gå till henne ifrån mej och tvärtom   Så en tjugo minuters goo promenad kommer de bli emellan oss. Fast idag har de blåst, j*vlar va de har blåst, våran blom låda flög bort förut, Sofia höll på att få den på sej, jisses de kunde ha slutat illa, Men hon hade snabba reflexer och flyttade på sej.

Men att vara ute och gå är bra för konditionen och hälsan. Och hälsan bryr vi oss om väldigt mycket.


Är väldigt sugen på OBOY men mamma har inte köpt de, (glömt de) och jag har inte druckit de på två dagar nu, puuh! Är verkligen sugen på de, funderade på en kopp varm te eller en kopp varm kako, men de är inte lika gott. Men de kanske få bli TE? Vet inte om jag ens orkar göra i ordning de,vill bara sova!


Kollade på Greys anatomy förut, och låg och gosade med min älsklingBusan Mammas prinsessa!  Kommer några kort på de imorn, maybe!

Kanske kommer lägga upp några kort ifrån hemkunskapen också, kanske, om de är okej för Regina o Kristine.

Nu ska jag krypa till sängs, god natt och sov så himla gott för de tänker då jag göra!

Av Mikaela - 23 mars 2011 20:26

Det har ju inte vart nåt inlägg idag ju? ;O Fy på mej, Men jag kom hem vid halv två typ, för jag var med Mamma syrran amanda och Gagga och beställde smörgås tårta till kalaset på fredag, Syrran fyller 20 :D Fast de gör hon på söndag men kalaset blir på fredag.

Jag städade och så kom Sofia efter när hon slutade, och så var vi här en stund och sen gick vi till henne.

Jag gick hem vid sju typ och duschade och nu sitter jag här och kollar på GLEE.

De blir bättre uppdatering sen

Av Mikaela - 22 mars 2011 22:38

En lång dag kan man vell säja, åkte ju som sagt till Arvika vid tre nåt var hon, med Sofia och hennes mamma Pia, vi var där för att ta hål i navln på Sofia, hon var väldigt nervös, men hon hade bedövning så de hjälpte ju faktiskt en hel del!

Jag trodde till o med ett tag att hon skulle svimma när hon låg på en säng innan han skulle ta de. Men de gjorde hon inte, men hon har lite minnes luckor så hon var rejält nervös. Men de gick så bra så   Jag stod vid dörren först och så säjer lilla gumman så här - Mickan kom.

Så jag fick gå o ställa mej bredvid henne, hur söt som helst var hon.

Jag förstår att hon var nervös, jag har själv låge där med bedövnings salva, men man är lika nervös ändå     Men de är fort över, går ju på 1 min knappt de?

Jag var inte lika nervös som henne, men nervös de var jag! Men när jag väl kom in så tänkte jag bara - Never back down!   


Efter de så firade vi med Vanilj munkar hihi hemma hos Sofia, vi gick först till Gunna och hälsade på Freja o så fixade Sofia sin praktik plats, (dom får en dag som dom ska praktisera) Och sen efter en kort stund så åkte vi hem till mej. Läste tidning (SOLO) Och sen kom Mamma och Titti och vi pratade med dom.

Sen efter en timme så åkte Sofia hem, och jag tittade på Desprete housewives. Skiit bra! Längtar tills nästa avsnitt.

Sen blev de duschen och nu sitter jag här o käkar och har rensat kattlådorna ( Bra sak att skriva när man käkar, anyway!)

BTW, Sofia fick en ring hon i navln, jag och dom andra jag vet fick stavar, hmh, hon har vell bytt till ring. Men mja jag tycker nog att det är bäst med stav, för ring kan man ju faktiskt fastna i när man inte är van o så vidare? Visst de kan man ju göra när man är van också, men de är nog bättre att börja med stav?


Imorn kommer Sofia hit efter Skuuuuliin, och ska hjälpa mej med mitt hemkunskaps prov, eller rättare sagt hjälpa mej plugga! Vi får se hur det går  


  


Av Mikaela - 22 mars 2011 13:58

Hej! Kom hem för ett tag sen, guud va skönt väder de är ute, förutom att de blåser då.. Men de är att skönt de också, höll på att dö för de va så himla varmt åt mej när ja gick hem, så nu sitter jag i endast BH för jag håller på att dö av värme som sagt!

Fick tillbaka provet idag, hade ett poäng ifrån VG, snacka om oflyt? Fick G++ Och de är jag nöjd med!!   

Nu ska jag vänta på mat och även göra mej i ordning lite, ska åka till Arvika sen, Hemlis   * Vi hörs senare,

Av Mikaela - 21 mars 2011 20:56

Jag har läst ut som jag trodde var Sista boken av house of night serien, men de visade sej att de finns en sjätte bok också. Jiiihhhooo! Är verkligen överlycklig över de,  Men jag står som 7 plats, så jag lär få vänta, men jag ska prata med dom om jag kan låna den av nån annat biblotek.. Kan inte vänta. Hade ju lånat en annan serie bok första boken, men jag väntar med att börja läsa den så jag först får svar av bibloteket om jag får göra så eller ej. Hihi. Annars får man ju vänta i evigheter liksom de är sex personer före mej.

Men jag är iaf skiiit glaaad!

Och ni tänker, hur kan hon va så glad över en bok? men de är inte vilken bok som helst, om ni skulle läsa serien så skulle ni va lika beroende av dem som jag är. Haha


Nu mot Tv, Det okända eller en unge i minuten.

Av Mikaela - 21 mars 2011 19:02

I de första inlägget för idag så menar jag att de är snart helg inte lov, var inte borta när jag skrev de!!   Ibland får man va de också   

Av Mikaela - 21 mars 2011 18:51

Har precis käkat promfrit ifrån 97:an, nam-nam!! Fick de gratis också   Bara för att min urgulliga mosters man jobbar där. Och världens goaste mat har dom också!

Köpte de efter jag hade varit en sväng hos Sofia, blev bara en timme för jag åkte med moster mamma o Cassi hem sen igen, kände inte för att gå.   

Min kropp är lite si så där nu känner ja, hihi. Har lite ont i ryggen och i armarna, men de får jag stå ut med.

De är ju tyvärr så.

Sofia och Pia har fått de riktigt fint! Kommer bli skit niice där asså. Men tycker synd om Missan ( Deras katt) hon har ju inte vant sej än. Men de gör hon nog snart!   


Som sagt nu blir de ett varmt baaad!

Av Mikaela - 21 mars 2011 16:12

Hej på er! Kom hem runt tio i tre? Sjukgymnastiken gick fort, kom in vid femöver två och var ute vid tjugo i tre, och de va faktiskt riktigt skönt att röra sej och göra massa olika övningar, vissa gjorde ont men inte alla. Fick cykla i 5 min och sen göra några övningar på en boll. Och så.

Kom hem och lagade mat till mej och Cassi eftersom Mamma är med mormor på sjukhuset med ögonen eller nåt.. (Don´t care)

Har pluggat också,läste igenom "tvätt" delen i boken och de sitter faktiskt en del av de redan. Läste ju redan förra veckan också   De kommer gå bra, de känner jag på mej,.

BTW, jag klarade Språk historia provet!!!   Im soo happy. Trodde aldrig jag skulle klara det men de gjorde jag.

Nu snart ska jag åka till Sofia, och va med henne tills i kväll blir de vell, sen får jag promenera ifrån henne, puuh jobbigt    Men de får gå   Känner redan i benen,axlar och RYGGEN att de gör ont efter sjukgymnastiken, Men de gör mej bara gått att gå ifrån Sofia ikväll.

Gagga ska köra Cassi till drillen därför jag har skjuts till Sofia   Men jag vill ju inte åka hem efter en timme, så därför får jag gå senare ikväll.. Men de går att bra!! Kommer somna gott ikväll iaf   

Ja, ni framöver så ska jag på sjukgymnastiken på måndagar, och de kommer bli bra de känner ja, så fort min rygg och allt är van att jag gör detta så kommer de gå bra.


Fyra dagar kvar till LOV, eller igentligen tre skol dagar för mej då   eftersom jag har hemkunskap på Torsdagar, och de räknas inte som skol/arbetsdag för mej iaf. Hihi!

Nu hoppas jag att Mamma och Gagga kommer snart så jag kan åka till Sofia.

Vi hörs senare kväll!

Presentation


Hello sweetie, jag heter Mikaela och går mitt första år på en Vård och Omsorg linje här i Säffle. Så i min blogg kan du följa mig och min utveckling inom vård och omsorg även läsa om min vardag, nöjen, vänner, och pojkenvännen så klart! Hoppas att du gi

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översätt

MY LIFE

HISSAR/DISSAR

MUSIC

TIPS


Ovido - Quiz & Flashcards