Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något.

Alla inlägg under januari 2011

Av Mikaela - 22 januari 2011 21:26

OKEJ! sitter och kollar lite grann på fångarna på fortet. Och det var det laget som vann så fick en kille gå in i ett rum fullt med ormar ( Jag har inte hängt med i det så jag vet inte varför eller så, vet ni? :) ) Och jag säjer bara, jag skulle aldrig göra det!! Aldrig, Ormar är min värsta skräck. Skulle aldrig klara av och ta i så många ormar som han gjorde och den sista var så tjock en boaorm, och visst de var även mer såna ormar men ändå, nej aldrig! Asså inte ens för 500 miljoner, eller kanske, nej ja tror faktiskt inte det. Jag är så himla rädd för ormar.

I somras så låg jag och Sofia och solade på stranden, och då kom det en orm emellan oss. Det var en snok, men ändå? Herregud. Sofia trodde de va jag som la mej på filten , men jag satt i en stol precis bredvid. Och ja. Jag tror mitt hjärta höll på att stanna där ett tag. Dom är ju inte precis rädda dessa ormar. Jag är djur vän det är jag verkligen, ormar är djur, menmen. Jag är rädd för dom och jag vet inte vad jag skulle göra om jag mötte en boa orm eller nåt.. Tur att de inte finns såna ormar här i sverige.


Mysig? Nejdu, usch!!! Va tycker ni? gillar ni ormar eller är ni som mej? Rädda som ***? haha :D  

Av Mikaela - 22 januari 2011 18:32

Kunde inte blogga igår kväll eller tidigare idag, för sotarn har hållit på med datorn hela dagen och även igår. Men nu har vi fått en ny sak eller nåt så nu är den snart bra igen! Jag är hos moster idag så de är ju därför jag kan blogga nu då. Det har verkligen varit tråkigt när jag inte har kunnat blogga nåt alls!!


Vi var ju och red igår, det var gör roligt att komma upp och igång igen!! Men idag har jag rätt så ont i rava, inge skämt alls, jag trodde jag skulle ha ont i benen för de brukar jag få när jag inte har rede på ett tag. Men nej du inte alls. Utan de blev rava istället. Så de betyder ju iaf att mina ben muskel är väldigt bra! Det var också kul att få se Cassi rida. Eller ja, ja kunde ju inte titta så mycket för jag red ju själv, men lite kollade jag ju. Hon red den hästen som hon red absolut första gången där. Och Yatzy är ju gör snäll. Men visst hon är ju lite nestämande och man inte visar henne liksom. Men de kommer cassi klara så bra så! Jag somnade gött igår kväll, haha. tror de tog 2 min och sen sov jag, för jag minns inte mycket efter jag stängde av tv:n.


Just de ja, jag har läst ut boken "Vampyrens märke" och den var gör bra! Men jagd römde även en madröm haha, och den drömmen var inte så kul!! usch hatar verkligen madrömmar!!!!! Jag ska låna andra boken också, sveket tror jag den heter, men den blir de att låna på måndag och då SKA Sofia med mej till bibloteket, saknar min lilla TJEJ ju!! <3 Jag läser nu "Bree Tanners andra liv" tror den hette så. Den verkar ju bra så. Men den slår inte Vampyrens märke, verkligen inte!! Hehe.


Jag har också fått hem papprena om körkort tillståndet. Men jag kan inte göra nåt åt de förän jag har fyllt 16 och så måsste jag och Gagga gå kursen och sen betala 2 saker och sen skicka in papprena och syntest och sånt! De ska bli väldigt kul att övningsköra. Men ja, som sotarn sa, att han kommer inte köra nåt med mej ön för de är de inte väder till. Men ja måste ju lära mej att köra på vintern och när de är halt också?! Men först och främst när de är vår, sommar och höst! Så de kommer bli great!

Imorn ska jag träffa Sofia, :) Ska bli skönt att prata med henne.


Vi hörs nog senare, jag ska ta en cigg nu och kolla vidare nu när jag äntligen har en dator i närheten som VERKLIGEN fungerar!! :)

Av Mikaela - 21 januari 2011 14:04

Ja, va ska jag säja de var ett äventyr att hitta ridskor igår!! Åkte först till mauds sadelmakeri, men där hade dom inga alls i vinter väder alltså. Sen åkte vi till karlstad där hittade vi ett par till Cassi men inga till mej, Så jag fick köpa mej vanliga vår skor, fast som jag kan ha sockor i, men de hjälper ju inte för ja måste ju ha storlek 40 på dom för att kunna ha sockor i dom?! Så onödigt. Annars hade ju ja kunnat haft 38 eller 39. Men jo visst, skor har vi iaf. Dagen idag gick snabbt, men ändå segt. Nu snart ska de bli käk och sen är de inte länge kvar! Men jag har lite ångest över att jag kommer frysa som faaan! Men efter de får jag ju även träffa Sofia hehe. Har lite bråttom med att blogga nu. För maten är nämligen klar så de blev snabbt. Träffade alva förut också en stund och även kusinen Marcus, Gagga hämtade mej ifrån plugget sweeet! Så de blev upp till moster titti en stund innan ja gick hem. Nu blir de mat, vi hörs ikväll :))

Av Mikaela - 20 januari 2011 14:07

Fick sluta vid tio över tolv idag för Jonas va sjuk så de blev ingen engelska. Och se va sköönt! När ja kom hem så var Alva här, fick många kramar utav henne. Verkligen världens sötaste tjej de där!! <3 Har precis ätit upp min sista choklad, och vill ha mer. Är otroligt choklad sugen. Skulle inte ha åte så mycket utav den igår. Haha.

De blir att åka iväg och köpa ridskor sen när Cassi har slutat. Sen efter de så hoppas jag på att träffa Sofia Tasbas. En stund för hon måste plugga för hon har prov imorn. Impad av henne, att hon verkligen försöker nu.

Mitt Matte prov gick gör bra, de vet jag för Abdoul sa att ja hade inga fel. Och de gör ju toppen. Han bara jag vet att alla kommer klara Matten. Så jag vill få ett VG men jag ska först och främst satsa på ett G. Haha. Bokade även möte med rektorn idag, blev den 3 Febuari. Väldigt sent, men de blev iaf. För de måste passa med Syon och rektorn. Så de gjorde det då. Känner mej taggad inför detta med gymnasie och så nu!! Verkligen. Och jag själv är så stolt över mej, och de vet jag att min familj är också. Att jag har klarat det. Visst det kommer perioder som ja kommer må inte SÅ bra, men de klarar ja. Ja kan inte tänka på det än, utan först och främst så bryr jag mig om dagen som är. Och idag blir de att köpa ridskor och träffa Sofia. Och det är de! :))


Måste få säja att det är göttt att det är Fredag imorn. Vill sova länge en morron. Både igår och idag vaknade jag 5 min före mobilen. Och de va inte det att Cassi väckte mej eller nåt. Utan jag gjorde det. Så ja var uppe före, för jag tyckte inte att det var nån större idé att somna om på 5 min. Hehe. Men helgen är väldigt välkommen nu känner ja! De är den alltid, men idag verkligen. Och de ska bli vldigt kul att rida med Cassi imorn, upp på hästen igen, hihi LÄNGTAR! <3 För då, då finns de inga problem för mej.

Och just de, jag har inga problem nu heller detta året. Känns ritkigt bra. Jo visst så problem har jag, men inte såna som förra året för ibland ville jag abar ge upp då. Eller ibland?! Nej oftas ALLTID!! Men nu har jag inge såna problem.


Och Celal har beställt min och Cassis datorer. Dom kommer nästa vecka, för han beställde dom igår kväll. Men vi ska inte ha dom förän 6 Febuari. För då fyller jag år. Och vi har kalas för oss båda då. För vi ska få datorerna samtidigt.

Sotarn bara - de tycker jag inte Cassi, du ska ju vänta tills du fyller år den 25.

Haha nej, jag fick också med på de för jag tycker synd om Cassi som får sitta där i iaf i 3 veckor och vänta. Men självklart när Casi fyller år ska vi ju ha ett litet kalas till för oss båda. Men den gången blir det bara tårta. Och kanske nåt litet. Har sagt till Mamma att jag vill gärna ha ett navel smycke till!

För den jag fick i julklapp är de en sak på som hänger lite och jag vill inte ha den nu, för den kan även rosta och bli ful själva smycket som hänger. Och de vill jag ju inte, och så syns den ändå inte! :) Så jag väntar med den lite längre fram. Men jag skulle vilja ha en till som jag kan ha NU i naveln, för den jag har nu är syrrans och en annan som jag har är läknings piercingen (Stavningen?!?) Och den är ju fin så de märks ju inte på den att de är en läknings så eller nåt. Men ändå. Jag kan kanske lägga ut en bild sen på den Navelns smycket jag fick i julklapp. Lovar inget för datorn är lite konsitg efter att sotarn tömde den. Så vi kanske får vänta på min bärbara :)) Nu skulle visst Mamma ha datorn en snabbis. Ska bli sååå gött med egen dator!!


Av Mikaela - 19 januari 2011 21:05

   Det känns i kroppen att det tar på engeri. Att gå hela dagen och försöka tänka på annat, det är inte världens lättaste precis, de kan jag ju få yttra mej om!

Men jag tänker inte låta det dra ner mej igen, utan jag ska fortsätta vara stark och klara detta! Gymnasie och allt framför mej.

Men ibland blir man så trött på vissa personer, som verkligen vägrar att fatta saker och ting, är det verkligen så svårt att få personer att lyssna?

Visst jag har klarat mej hittils, men ibland skulle det vara skönt att prata med nån. Det kommer aldrig finnas någon som verkligen kommer kunna förstå mej, för de måste nog vara en som har gått igenom samma sak. Men är det så svårt att lyssna? seriöst finns det någon som kan svara på de?? Är det så svårt att lyssna? Alla svar uppskattas!!!

Jag begär inte att ni ska förstå så. Utan förstå mej. MIG. Inget annat. Inte förstå själva allt de som de handlar om, för de finns de ingen som gör.

Och jag kan inte skriva ut vad de handlar om i bloggen heller för de finns personer som inte är såå himla trevliga och så vidare, och såna tål jag inte. Men min "vänner" vet va de handlar om, om ni känner mej rätt väl. Och anledning till att jag berättade allt det för er, var ju just för att jag trodde att ni faktiskt skulle stötta mej och finnas där.

Det finns kompisar som var med under den tiden så det hände och va har ni gjort?!

Sen finns de kompisar som har blivit mina kompisar på tiden efter, och DU/NI har stöttat. Men ändå, vart finns ni nu idag?

jag orkar inte ha en massa plast omkring mej, har fått nog av såna personer alltså. En jävla massa plast och fejk personer?! Va är de för grej liksom?!?

Jag blir bara så himla besviken

Och ja, va mer kan jag igentligen säja? Jag vill inte behöva känna det så här hela tiden, jag vill inte sitta och ha det inom mej längre, utan jag vill ut med det. Bara skrika ut det ibland, men nu känns det som att jag är redo att prata om det. Verkligen redo. Jag har aldrig kännt de så här förut. Och jag hoppas att ni finns där.. För jag är en människa jag med! Med känslor. Och med ett spyske som har varit skit, fast det är på bättrings vägen. Om ni inte förstår nu, Vad är ni då? Fejk eller äkta?! Ni kan ju svara på den frågan om ni är så ÄKTA!

Och ja, den rikitga verkligen riktigta kompisen jag har nu, Det är Sofia TAsbas. Och jag kan inte fatta va ni alla håller på med igentligen!? Tror ni att folk tycker om er för de ni gör och säjer?!?


Av Mikaela - 19 januari 2011 15:28

Jag har städat och gjort sista sidan i kapitel 3 i matteboken, så de blir de prov på imorn. De kommer ja klara! Jag har 6 prob kvar sen som ja måste göra!! Men ja har inte gjort kapitlen i boken än så de blir lite så där svårt. Haha!

Är hungrig och Mamma gick nyss till affären de kommer ju ta evigeheter innan ja får mat! Haha, Trött är ja också. Blir väldigt mycket klaging här nu märker ja. Men ja har svårt att bestämma mej, ska ja börja med kapitel fyra i matte boken? eller ska ja läsa? Eller ja ska ja dra på en film?? De är ju inte lätt.. Tror de får bli så att jag läser lite och sen får de kanske bli lite matte och sen film!! Slapp dag. Så sköönt.

Men en sak,.. Vill ha vår!! Blir snart tokig på detta vädret, de är så kallt och GRRRRR!!! Det är ju kallare idag än va de var igår. Visst visst så kallt är de inte. Man överlever, de har varit kallare. Verkligen!

Av Mikaela - 18 januari 2011 19:55

Vampyrens Märke

Denna bok handlar om en tjej som heter Zoey. Och ja, i denna boken så blir dem Vampyrer igenom att en spårare gör ett märke i deras panna.Och sen måste dom vidare till "Nattens Hus" för att kunna överleva. Nattens hus är en skola för vampyrer, alla vampyrer måste gå där i fyra år för att lära sig saker om det.

 

Zoey får ett märke av en spårare och måste till nattens hus, hennes mormor hjälper henne dit, för hennes Mamma och hennes styvfar har verkligen inte tagit allt de där bra. Men det konstigaste är att Zoeys märke är helt klart, och dom andras märken (som nyss blivit vampyr) är inte helt klara utan halv klara.

 

  

Som ni nog har förstått så är inte jag världens bästa på att förklara vad saker och ting handlar om. Men det är ju också för att jag har själv inte läst ut den än. Men jag tror inte den blir sämre. För det som jag har läst hittils är väldigt bra. Och jag gillar sånna här böckjer väldigt mycket. Jag rekomenderar verkligen denna boken till er som är väldigtmintresserad av sånt här!

Av Mikaela - 18 januari 2011 18:17

Var väldigt skönt att börja skola igen idag, att göra nåt av halva dagen iaf. Pratade lite med Jonas om mötet, och han sa att det kommer hem en lapp när mötet blir för han visste inte ens själv. Utan det är rektorn och syven som bokar mötet, men jag sa iaf att det är bråttom för det handlar om gymnasie. Fick ju ehm lösenrodet och anvädarnamn till SÖK sidan till gymnaise igår, så bråttom är det. Men jag fattade det är så att om jag ska söka som jag har tänkt så behöver inte det vara inne när dom vanliga sökningarna ska vara inne. Mina planer om det berättar jag om när jag vet mer. Men jag hoppas det löser sig bra!! För detta är vad jag vill, djurvård! Den linjen.


Annars så har jag varit trött idag, Är det fortfarande, var på bibloteket igår och lånade filmer och två böcker, ena heter "Vampyrens märke" den rekomenderar jag till alla! Absolut alla som gillar typThe Twilight saga och Vampire diaires, true blood. Ja vampyr serier. Jag läser den boken nu och jag har inte kommit halvvägs än för det är över 300 sidor men jag är på goo väg för jag kan inte låta bl och läsa. Den andra boken jag lånade är "Bree Tanners andra liv" Det är ju hon lilla flickan Bree som är nybliven Vampyre i tredje boken/filmen i The tiwligt saga. Och sen ska jag läsa efter, lite spännande att läsa sånt också. Liksom man har läst dom andra böckerna.

Men sen också när jag har läst klart dom så ska jag läsa andra boken av "Vampyrens märke". Den kom ut i maj förra året så den måste bibloteket ha, annars får dom beställa hem den. För den boken är verkligen bra! Jag kan förklara lite senare vad den handlar om! :))

Jag höll på att somna förut, men jag var tvungen att gå och möra Sofia för hon ska ta emd pengar till Ulla (Min mentor på jättesten) imorn, till mina skolkläder. Men dom har tydligen inte ens beställt kläderna än för alla i klasses där har inte lämnat in pengarna, men om det var jag som inte hade gjort det då hade de blivit krig. PATETISKT!!

Jag fryser, jag är trött och jag har ont i axlar och rygg. Funderar på att gå och lägga mig i ett bad och få av mej BH:N och sminket. Jag tror inte precis att Bh bandena gör saken bättre!


Just de ja. Fredagen så ska jag ocg Cassi rida. Då rider vi själva. Men sen i fortsättningen så kanske vi ska rida i en annan grupp med andra kl 17.00 på fredagar. Men jag och Cassi vill ju inte det så de får de nog inte bli, vi säjer ju bara det till Anki så förstår hon säkert. På Torsdag ska vi köpa ridskor och vinter rid vantar. Min rid skor fick vi slänga för dom blev utsletna och så passade dom inte. Och till Cassi var dom för stora. (För hon provade dom en gång när hon skulle rida på elevens val) Så de får bli vinter skor och vantar!! Jacka och sånt de har vi. För jag får ta min röda och Cassi får ta sin gamla som hon hade förra året som vanlig vinterjacka. Och sen mjukis brallz. Det får bli så :))


Jag hör av mej senare och skriver om boken!


Presentation


Hello sweetie, jag heter Mikaela och går mitt första år på en Vård och Omsorg linje här i Säffle. Så i min blogg kan du följa mig och min utveckling inom vård och omsorg även läsa om min vardag, nöjen, vänner, och pojkenvännen så klart! Hoppas att du gi

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översätt

MY LIFE

HISSAR/DISSAR

MUSIC

TIPS


Ovido - Quiz & Flashcards