Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något.

Alla inlägg under januari 2011

Av Mikaela - 29 januari 2011 21:10

Egen dator äntligen!!! Fick ta den denna helgen iställer för nästa om jag ville, och de ville jag självklart! :)) Har laddat ner nya MSN och sånt så nu är de att bra!!! Jag ska se på film snart nu, och mamma gör Trattkantarell smörgåsar till mej !!! OOO va gött. Någon som har tips på bra film????

Av Mikaela - 28 januari 2011 13:03

Okej, planen är att jag ska färga mig blond närmare våren och sommaren, men jag sitter ändå och tänker på de.. Ska jag låta min egna hår färg komma ut lite först så jag ser mer hur den ser ut? Men jag vet inte, är så himla osäker. Visst brunett är de många som säjer - Du passar inte i brunt, du ska vara blond de är Mikaela.

Men jag vet inte!!! Vill ju gärna ha ut min egna hår färg, de skulle vara väldigt kul. allt detta får mej att ångra att jag började färga håret!!! Verkligen, Kan ni hjälpa mej?

De kanske är svårt för en del av er när ni inte har sett så många kort och så. Men en del kort har ni ju sett och sen kan ni ju skriva på känsla va ni tycker jag ska ha för hår färg?

För blond i själen de är jag, hihi. Föddes blond och kommer nog alltid vara blond. Men själva hår färgen är ju inte så blond som jag har varit när jag färgat de. Men min riktiga hår färg är på den ljusa sidan iaf. Inte på den mörka som tur är!!! Usch..

Ni kan ju lämna en kommentar om va ni tycker :)

Av Mikaela - 28 januari 2011 11:21

De har inte bleve nön skola alls för mej denna veckan. Det har gått ifrån ryggen nu så nu sitter de i höger axeln istället. USCH! Jag hatar detta. Det är så himla jobbigt alltså. Jag orkar knappt röra armen. Det känns iaf bra att de är fredag, för på måndag så blir de äntligen skolan!! Och Torsdagen den 3 så är de möte. Hoppas allt verkligen blir bra, Vill verkligen gå detta gymnasiet. Det är de jag vill göra.


Jag är hos moster nu och har jämnt precis reseverat två böcker på bibloteket. De är fjärde och femte boken av dom jag läser nu, jag läste ur Sveket igår, den var lika bra som ettan (Vampyrens märke) Verkligen en bra serie alltså. Den tredje boken Svart ängel blir ledig 16 feb om inte tidigare beror ju helt och hållet på hur fort den personen läser. Men däremot den femte boken JAGAD, den är de tre personer framför mej som ska låna, så de är inte så rockigt. Hehe. Men de får lösa sej. Jag får läsa nåt annat emellen. De kommer inte va kul, men så får de bli.


Lilla Sofia har klämt fingrarna i fönstret i skolan, de är hon till allt ;) Men de va tydligen en kompis till henne som har gjort de och de ja.. Va säjer man??

Men idag är de Fredagn och träffa sofia de ska jag göra idag.


Idag kommer sotarn och jag hoppas att han kan rädda våran gulliga dator. Men annars så får jag min dator nästa vecka ;) Hehe den har ju kommit , och jag såg min och Cassis kartonger i förr går uppe hos Titti så de Hehe. Längtar till nästa helg, Då blir jag 16 och rida blir och datorn får jag!!! Kan de bli bättre?!? Nej absolut så kan de inte de..

Vi hörs kanske senare, om vi får liv i våran datorn hemma. Annars går jag nog hit till Gagga imorn och bloggar. Puss på er, ha en jätte trevlig fredags kväll, de är ju dags för fredags mysss!!!

Av Mikaela - 26 januari 2011 13:28

Ingen skola idag heller, blir nog de imorn, jag börjar bli lite bättre i ryggen, orkar röra mej mer iaf. Blev inte till doktorn igår, för dom tyckte att om jag skulle ha kommit igår så skulle tiden bara ha varit i en kvart så 9 Febuari fick jag tid hos läkaren, för då kan dom undersöka mej ordentligt. Så de känns ju iaf skönt!

Datorn hemma är fortfarande lika död som igår. Hoppas sotarn kan få ordning på den när han kommer på fredag. Är ju hos moster nu och ska snart kolla på film, men ja vill inte gråta och ja känner på mej att jag kommer göra de till denna filme, haha känner mej så dum nu men ja gör de till vissa filmer. Och ja, skäms de gör ja inte, jag klarar bara inte av att se på filmer där djur eller nåt sånt blir skadade.

Idag hoppas jag på att få träffa Sofia Tasbas. Kanske skulle va gött med en promenad så vi två otränade kan röra lite på oss. Ja, haha de är just va vi är. liksom vi får ont överrallt av att göra t e x som Sofia innebandy och jag Rider. Haha de kommer ta sin tid.


Men som sagt. På vintern så är min kondition kass!! Och de står jag för, för då rör jag mej inte lika mycket som jag gör på våren,sommaren och hösten. Så de ska bli skönt med vår nu!!


Nu blir film, vi hörs nog sen innan ja går :) Ha de gött!

Av Mikaela - 25 januari 2011 13:08

Det fanns en kille, (han finns fortfarande hihi) han såg mej som ingen annan förut har sett mej. Han "skrev" med mej som ingen förut har gjort. Jag förändrades och då räckte inte jag till. Jag var inte den personen som jag tyckte om mer eller mindre. Men de är jag. Och oftast varje dag så tänker jag på honom, vad de va som igentligen gick fel? Det är över fyra år sen snart. Men jag tänker ändå på allt! Och de finns ingen som HAN. Absolut ingen!

Av Mikaela - 25 januari 2011 12:30

Datorn hemma är trasig kan man säja, eller ja, skrämen är helt konstig. Så igår när Mamma skulle stänga av den så gick det inte ens att få på skrämen, men de har vart så en annan gång också. Men det börjar vell på att gå emot slutet för våran gulliga älskade dator, (Mammas ord) Hon ska köpa en ny till sig själv längre fram säjer hon. Så jag gick till moster för en stund sen. Och nu ska Gagga och syrran till ÖB så jag ska stanna kvar hos Siri.

Jag är hemma idag för jag har haft ont i ryggen, det hade jag igår också och även söndagen. Men det har blivit värre, jag hade det förra veckan också. Och de är ju så att våran familj har problem med kroppen, speciellt rygg axlar och nacke och allt annat. Så idag ska jag iväg till läkaren eller ja, de beror på när jag får tid. Mamma ska ringa vid halv två. Och jag hoppas jag får en tid idag. Men jag vill inte ta spruta. De fick Mamma ta när hon var där och skulle få ett papper eller nåt till en person som hjälper henne med att hitta jobb för hon var tvungen att ha ett papper på att Mamma hade problem med ryggen. Då tog dom en spruta i armen, med den ser dom om man har en infektion och ja de betyder också om man är positiv för denna sjukdomen, men de vet ju redan Mamma att hon är.

Och jag Cassi Och Nathalie har alla ont i våra kroppar så vi är nog poisitiva vi med. Tråkigt..Hoppas dom kan göra nåt, skicka mej på sjuk gymnastik eller nåt sånt!


Var på bibloteket igår och lämnade tillbaka böckerna jag lånade förra veckan, Och lånade nya, del 2 och del 3 av Vampyrens märke, för vampyrens märke är del 1 och den var bra så jag ska verkligen läsa den serien. De finns 5 delar. Och jag är redan på sida 100 nåt i andra delen, sveket heter den. Är verkligen bra. Bilder kommer!

Sofia var ju så gullig som följde med mej till bibloteket, och idag ska jag nog träffa henne igen, efter hennes träning blir det nog.


   

Sveket läser jag nu, och sen blir det utvald, och sen efter det så blir de två till, men jag minns inte va dom heter :d

Av Mikaela - 23 januari 2011 12:46

Har nyss vart till affären och köpt mjölk och championer. Cassi och Siri var med dit. Det är ju gör fint och skönt väder ute! Riktigt vår väder måste jag säja, det var en goo promenad. Nu kan ju iaf Sofia inte säja att de är kallt. Hahah för de är de då inte, termo metern ligger på 0. Och det är absolut inte kallt. Nu kan de ligga på 0 hela veckan tycker jag så de slipper vara så kallt. Hehe. Idag blir de pannkakor till mat. Med championstuvning och grädde!! MMM så gott. Riktigt gott. Var gör länge sen jag åt det, men idag blir det. En sak till, jag hade visst fel om att det har gått över i rava, eller de hade jag inte fel om, utan det har gått ner lite i början av benen, och det gör så himla ont att gå. Fast jag vet man ska gå för man ska absolut inte sitta still för de blir inte bättre, man ska ju fortsätta röra sej. Jag hoppas våren kommer fort! Jag välkomnar den absolut! Den är så himla välkommen :D

Av Mikaela - 23 januari 2011 10:04

Har sovit gott inatt, och kom till och med bra upp ur sängen idag, haha. Så idag är de bättre med rava. Så jag kanske kan röra mej lite bättre och så idag? haha. Vaknade inte för så länge sen, men de är att otur att jag ska vakna så tidigt när det är helg? men visst de är ju kroppen som säjer till. Imorn blir de upp tidigt  igen. Usch, känns inge bra alls, men efter två vilo dagar så får man ta den nya veckan med storm. Jag har en känsla att denna veckan kommer gå sakta. Vet inte riktigt varför men jag har en känsla av det. Och det gillas inte! Inte alls populärt :) Men skolan är skolan och så är de!


Idag ska de bli att va med Sofia senare, och kolla på one tree hill. Jag undrar va som händer där? hm, Sofia har säkert smyg kollat så hon vet säkert.

Men, jag längtar till att Vampire diaries börjar, det känns så långt, när febuari väl har börjat som de gör nästa vecka, så är de 18 dagar kvar!! Och de känns som att det är ända till sommaren!!


Nu vill jag klaga lite på detta väder också. Visst ska det bort? En del vill ha kvar det till sport lovet, men mej kvittar det verkligen och det är så himla bra att det börjar gå bort nu!! :D Snart är till o med isen borta på vägen och det gillas. Absolut. Man får såna känslor när snön börjar försvinna. Det var en dag under veckan tror det var onsdag, då sken solen när jag vaknade och jag fick en vår känsla som var otroligt skön. Ena tanken, varmt och skönt. Men så blir de ju inte än då.


Nu ska jag gå och käka frukost. Vi hörs senare!

Presentation


Hello sweetie, jag heter Mikaela och går mitt första år på en Vård och Omsorg linje här i Säffle. Så i min blogg kan du följa mig och min utveckling inom vård och omsorg även läsa om min vardag, nöjen, vänner, och pojkenvännen så klart! Hoppas att du gi

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översätt

MY LIFE

HISSAR/DISSAR

MUSIC

TIPS


Ovido - Quiz & Flashcards