Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något.

Alla inlägg den 7 februari 2011

Av Mikaela - 7 februari 2011 16:37

I ett rum fullt med folk, så är det just DIG jag tittar på. Om du bara kunde se de. När du är i närheten, så är det bara du som är i mina tankar, när folk pratar med mej och du är i närheten så är de dig jag tänker på. Jag vill bara att du ska se mej, så som du såg mej förr. Jag vill att du ska titta på mej på det sättet du tittade på mej förr. Jag vill att du ska förstå att det är dig jag tänker på, det är dej jag skriver om..


Av Mikaela - 7 februari 2011 16:35

Det är så det är..   

Av Mikaela - 7 februari 2011 14:54

Förr så sa jag alltid till mej själv - Idag kommer det vara annorlunda, det måste det vara.

Jag fortsatte säja det till mej länge, varje dag! Och sen en dag när jag vaknade och sa det till mej själv så blev det annorlunda, det visade sej att jag hadde fortfarande kämpar glöden i mej, och jag har den fortfarande, än idag så säjer jag det till mej själv, - Idag kommer det vara annorlunda, det måste det vara.


Jag har förståt väldigt mycket nu på senaste, och jag vet att en dag kommer det bli annorlunda, jag kommer må helt bra.

Jag startade ett nytt liv, och personer som inte finns med i det kan inte klandra mej, utan bara dom själva. Jag valde inte bort er, utan ni gjorde bort er.


Mer och mer för varje dag så förstår jag saker som jag aldrig förut har förstått. Eller som jag kanske inte velat förstå. Men det gör jag nu..

Jag vet att det finns personer där ute som respekterar mej för just den jag är och som tycker om mej för just den jag är. Jag tänker inte ändra på de för de finns vissa personer som inte kan acceptera mej.


Jag kämpade i ett år helt ensam, och sen orkade jag inte längre, då kom allt fram, och det blev inte bättre.. Och så har det varit nu i två år, eller ja två och ett halvt. Men det har blivit bättre nu på sistone tack vare mej själv. Jag bestämde mej för en dag att jag tänker inte ge upp. Jag ska kämpa tills jag faller.

Att må riktigt dåligt, det är nåt som ingen klarar av ensam, och det fattade jag efter ett tag, men jag tror också att jag behövde den tiden för att fatta det. Fast jag önskar ändå att jag hade berättat nåt tidigare..


Men nu idag, tänker jag först och främst på framtiden, vad jag ska göra och så vidare, det är förvirrande. Men jag klarar det! Det finns en viss person som betyder mycket för mej, och jag ser just vem han är, fast hans kompisar tror han är någon annan, fast det stämmer inte, jag vet vem han är. Men frågan är..

Vill jag ha nåt mer som jag blir tvungen att överleva?

Kommer jag själv att överleva det?

Just nu känns det inte så..

Men han vet också att jag alltid har tyckt om honom..


 - Idag och imorgon kommer det bli annorlunda, det måste det bli!

Av Mikaela - 7 februari 2011 14:15

Hej gott folk!

Det var ett tag sen jag kom hem, och mitt huvud dunkar på.. Har haft huvud värk ett bra tag nu! Och de gör ont, ska nog ta mej en tablett för de tror ja :) Dagen har faktiskt gått sakta, Men de är gött att ha en dag av veckan gjord iaf! Fick ta med mej matteboken hem idag så jag ska göra två sidor där och sen är jag klar med kapitel 6 och gör de provet på onsdagen! Jag är så glad över att jag kommer bli godkänd i matten, det trodde jag aldrig faktiskt!


Sen blir det bibloteket, lämna tillbaka filmer och även boken, och en sak,DET ÄR EN HEL VECKA KVAR TILLS JAG FÅR LÄSA FJÄRDE BOKEN!!!!!!!!!!!!!!!!

Hur ska jag stå ut?!

Och som ni har märkt så har jag inte direkt några prov att plugga till, för vi har inga prov på IV, jo matteprov då och engelska, annars så kan det komma nåt prov nån gång, så jag har inge sånt som jag kan driva tiden med heller.

Hoppas bara att denna personen är klar så den personen kan lämna in tidigare! De skulle vara väldigt bra!

Jag kollade för en stund sen, men jag kan inte hämta den än för den personen har inte lämnat in den än, (Den ska ju vara tillbaka senast den 16/2, så det är ju ett tag kvar, den personen kanske har läst ur den men lämnar tillbaka den närhon lämnar tillbaka nåt annat, så kan de va) men jag ska också kolla senare om den är inlämnad, men det har jag svårt att tro..

Menmen, jag får stå ut! Har en känsla av att denna veckan kommer ta fart snart och gå fort!!

Presentation


Hello sweetie, jag heter Mikaela och går mitt första år på en Vård och Omsorg linje här i Säffle. Så i min blogg kan du följa mig och min utveckling inom vård och omsorg även läsa om min vardag, nöjen, vänner, och pojkenvännen så klart! Hoppas att du gi

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översätt

MY LIFE

HISSAR/DISSAR

MUSIC

TIPS


Ovido - Quiz & Flashcards