Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något.

Alla inlägg den 28 februari 2011

Av Mikaela - 28 februari 2011 23:59

Funderar på att gå och lägga mej, kanske lika bra eftersom knäet värker så himla mycket. Ska bli gott att få lägga sej och sova! God natt på er :)

Av Mikaela - 28 februari 2011 22:34

Mitt knä verkligen värker!!

Jag skadade mitt vänster knä/ben 2009, jag fick slänga mej ner för en trappa.Och ni tänker säkert just nu - Varför?!?

Jag ska förklara..

Jag, Sofia och en till som heter Sofia, var på väg hem till ena av dom, för vi skulle hämta kläder hos denna person för hon skulle sova hos mej.

Vi gick först till ica, och jag kände mej fruktansvärt iaktagen! hela tiden..

Och sen fick jag panik, för det var några efter oss, och den PERSONEN som var efter oss (det var många efter oss fast just denna personen) han hade bråkat med mej ett bra tag, (vill inte gå in på några detaljer) Men iaf, när vi kom ut från ica, så sprang ni ner för en backa, som var till Sofia. Vi vände oss om och vi såg att det cyklaroch personer som gick, vi fortsatte och sprang, och jag kände paniken stiga mer och mer..

När vi väl kom till Sofia, så låste vi om oss, och ingen hos henne var hemma, hennes mamma jobbade och hennes bror var ute. Det var ju just våran tur!!

Vi var rädda alla tre.

Vi bara såg alla utanför, i skogen, på baksidan. Överallt.!

Jag skulle upp på toa, så jag gick upp.

När jag skulle ner så var ena Sofia i köket och den andra i vardagsrummet. Och hon i köket skriker bara NER!!

Jag var i halva trappan och jag slänger mej ner för trappan och ja mitt knä fick stryken för de.

Hon i köket klarade sej bra. Men hon i vardagsrummet, hon brände sej på golvet, hon drog sej liksom så hon fick ett brännsår på handen/armen.

Hon kröp på golvet till köket och de gjorde hon i vardagsrummet också. Sofia ringde sin bror och sa att han fick komma, och han skulle komma.

Och han kom, det kändes mycket lugnande när dom kom, (vet inte varför)

Men dom flesta hade gett sej av då. Och vi såg dom inte för vi vågade inte kolla ut.

senare kom min syster och hennes kille och hämtade oss.

Min mamma pratade med mej, en hel del när vi var på ica och när vi var hos Sofia. Och jag kan tänka mej att jag inte var den lättaste att prata med då..


Jag gick till en doktor med knät, men hon kunde inte se nåt så hon skickade mej på röntgen. Och dom såg inte brötet eller nåt. Då fick jag förklaringen att det är antadligen så att nåt ligger i kläm som vi inte ser och kan göra nåt åt..

Så detta kommer jag få leva med hela mitt liv.

Så himla bra!! Just great (NOT!!)

Jag kunde inte böja benet, det blev ju bättre sen, och sen efter ett tag så blev de så igen, de räckte med att jag slog i knät i bordet, och då var det så igen.

Och sen blir de bättre igen.. Det är så här jag kommer få ha det. Och av o till så har jag värk i knät och ibland så går de ner och upp i själva benet, och de är inte så himla gott. Kan inte sova en del nätter pga det.

Och nu idag så har jag ont, eller det kom nu i kvällinga, och jag vet inte vad jag har gjort :S Kanske har jag sloge i de när jag gjort nåt? Jag vet inte..

Men de gör så himla ont. Jag kan böja de, men de är knappt jag kan de snart. Och de gör ont hur jag än gör.

Nån som har tips?

Jag gör en del övningar med knät så jag ska bli mjukare i det liksom man blir lite stel i musklerna när man har ont.

Av Mikaela - 28 februari 2011 14:50

Hejsan :) Har nästan precis kommit hem, varit på bibloteket och hos syrran.Jag tog faktiskt lite kort så jag lägger in dom senare :D Lånade tre böcker till Cassi så nu har hon böcker iaf :) Väldigt mycket aktiviteter denna veckan här är de, nåt med trolleri på bibloteket, fast aa de är ju för barn då. Men ändå, kul att se att Grums engagerar sej i nåt!

Nu funderar jag på att ta en kopp te, och läsa eller kanske till o med titta på film? Jag gör nog båda. Haha.

Jag kommer nog träffa Sofia senare, men än så länge så blir de slapp just nu,

Oboy eller TE? Hm svårt val.. Får nog bli Oboy! haha



Av Mikaela - 28 februari 2011 12:41

Det blev inte att gå till gymmet ändå, för min urgulliga syster låg och SOV?! Så jag sket i de. Haha blir kanske imorn, får se :)

Men nu är iaf musiken på mobilen fixad. Faktiskt ganska bra för nu har jag också rensat bort allt skit haha!

Nu snart ska jag läsa lite är planen ^^ Sen så fort mamma är klar med de hon ska göra så ska vi gå till bibloteket, jag ska låna ny bok till Cassi eftersom hon läsat ut den boken hon lånade förra veckan. Vilken snäll syster jag är!! right??   Jag är en pärla!

Av Mikaela - 28 februari 2011 10:20

Som ni alla säkert vet så dricker jag mycket cola =) Men jag måste sluta med det, för det är inte bra ( Det är vad min tandläkare säjer, och visst de stämmer) Jag har jätte dålig emaijl som är kvar på tänderna, och om jag fortsätter dricka så himla mycket så kommer jag inte ha några tänder kvar  när jag är 40 och det kommer kosta mej flera hundra tusen. Så idag när jag vaknade så tog jag tre munnar med cola och sköljde efter med vatten ( Man ska skölja med vatten efter man har druckit eller ätit nåt surt, det hjälper inte så men det bättre lite) Och så ska mina dagar se ut med cola framöver nu, bara några munnar på möran, för de är på möran som jag verkligen behöver!! Resten av dagen behöver jag det inte så.

Så de är vad jag ska göra. Nu måste jag snabba på, ska till gymmet vid tolv iställer fick låna ett par skor av syrran.. Vi hörs senare!

Av Mikaela - 28 februari 2011 10:01

Godmorgon, har nyss vaknat har sovit gott faktiskt!! Sitter just nu o håller på med musik, för tydligen så har all min musik också försvunnit? Haha! Vet inte va som hände, men jag har snaaart musik igen. Haha!

Jag vet inte om det blir gymmet idag, för jag hittar inga skor som jag kan ha,  

så de kanske får bli en annan gång, de är ju bra för min rygg, det är det garanterat. Men om jag inte har några skor så.. Och så har jag lite ont i magen också.. Så de är lite jobbigt.

Men om du vet nån bra musik? Skriv de gärna isf!

Av Mikaela - 28 februari 2011 00:00

Bättre uppdatering imorn! Men nu ska lilla jag snart sova! Är väldigt trött. God natt på er, sov gott :))

Presentation


Hello sweetie, jag heter Mikaela och går mitt första år på en Vård och Omsorg linje här i Säffle. Så i min blogg kan du följa mig och min utveckling inom vård och omsorg även läsa om min vardag, nöjen, vänner, och pojkenvännen så klart! Hoppas att du gi

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översätt

MY LIFE

HISSAR/DISSAR

MUSIC

TIPS


Ovido - Quiz & Flashcards