Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något.

Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Mikaela - 22 februari 2011 23:21

Sitter och kollar på plastik operationer, kan inte förstå varför folk gör nåt sånt alltså? Man borde vara nöjd med den kroppen man har, och gå ner i vikt de kan man göra själv om man slutar och äta allt som kommer i ens närhet??!

Visst jag vet att vissa inte kan gå ner i vikt själva för dom väger för mycket, typ runt 150 och mer? Men varför ens sätta sej i en sån situation? De fattar jag inte, Jag ryser när jag ser de, jag kommer aldrig tillåta att någon skär i min kropp, om det inte är emellan liv och död, de är en annan sak, men absolut inte för att ändra på nåt, Då är de bara att arbete med vikten!

Bröst förstoring och sånt förstår jag igentligen inte heller, Alla håller inte med på den delen, i know that but anyway!?

De är så dumt att ändra på sej själv. Jag är inte pefekt i min kropp, men för mej själv så är jag helt perfekt och jag är nöjd med mej själv, varför ska jag inte vara det?  

Det är intressant att titta på de, men de är så himla otäckt ibland alltså!

Av Mikaela - 22 februari 2011 21:58

Har nyss suttit och läst om Agria djurförsäkring. Det ska vi ha på båda våra katter!

Vi har haft de på Busan, men de blev nåt konstigt ett tag så de blev nåt, vet inte riktigt mamma skulle kolla på de imorn! Men de är nåt som JAG tycker att alla ska ha, för djuren blir en del av familjen dom också, Busan och Lusiför är bebisarna i våran   

Av Mikaela - 22 februari 2011 16:06


   Jag fick båda böckerna! De visste jag inte, trodde bara jag skulle få fyran, men nu vet alla vad jag gör alla dagar framåt.

Men måste också hjälpa Cassi att förbreda för hennes kalas :)

Av Mikaela - 22 februari 2011 15:29

Hej! Sitter just nu och äter kola yourghurt och passar Lusiför som inte vill ligga still.

Vi åkte till veterinären vid halv ett, och var där vid ett men dom var inte där då dom kom ungefär vid tio över ett, gillar verkligen henne som vi har som veterinär. Föst så skulle vi skriva papper och så då, och hon tror att han är ett halv år, precis som jag sa! Hon tittade å honom och så då och sen skulle hon ge honom en avslappnings spruta, eller ja vad de nu heter. Och då fick jag hålla i honom, och han bara skrek då. Usch de var hemskt!! Och sen så tog honom även en Vaccination på honom, som alla katter borde ha, för de är emot katt pesten. Oavsett om de är inne eller ute katter så borde dom ha en sån spruta för vi kan bära med oss sånt på skorna in. Men vi ska tillbaka och ta en spruta till om tre till fyra veckor, för de krävs på sprutor och sen en till om ett år, men vi måste också göra de med Busan. Och Lusiför blev också ID-märkt idag, de är ju bra. Ifall han blir borta eller nåt, Busan hon behöver inget sånt hon, för vi vet alltid vart varandra är, igenom hjärtat! (jag skämtar inte, helt seriöst). Men iaf, sen efter hon togit sprutan så fick vi gå ut och vänta i bilen, hon har en väldigt liten stuga som hon "jobbar" i. Jag har ju varit där förut, tror jag la upp bilder den gången? Jag var med syster och moster dit för hon skulle hämta tratt till Siri då.

Vi fick vänta i 45 min, och sen var de klart. Det var jobbigt att lämna honom där inne, liksom han inte kände dom. Men dom var ju jätte snälla så. Han var gör rädd när vi åkte bilen dit och när hon skulle titta på honom så han fick komma ur buren så var han jätte jätte rädd, men hon hälsade på honom och sånt.

När vi kom tillbaka in igen så låg han bara där på bordet, de var inte alls kul att se, men dom gav hon en uppvaknings spruta så han började redan då att vakna till, Och så pratade dom lite med oss, vi fick massa papper också, om att vi hade kastrerat honom och hem sköteråd, hur vi ska göra med honom hemma nu precis när han kommit hem. Och även om nästa spruta och så, och ett medicin recept, (jag kommer till de snart). Sen när vi åkte hem så hade vi full värme på, men han skakade och skakade. Och så hade han ju vaknat till, så nu är han ju vaken så men mja han ramlar när han går och så är han inte helt med.


Iaf, jag tänkte ju att jag skulle fråga dom om varför både Busan och Lusiför är svarta i öronen, och de har Busan varit ända sen vi fick hemme, och när vi fick henne så var hon 6-7 veckor. Och hon hade aldrig varit ute. Lusiför har ju varit ute men inte nu. Och då sa ena av dom att dom har sett att han var svart i öronen ( svart klet). Ja sa både mamma och jag, och då sa dom att det är öron skabb han har, och då sa jag det att Busan också har det och att hon har haft det så länge vi har haft henne alltså 6 år nu i år, och hon har inte varit ute katt och var inte de innan vi fick henne (då var hon alldeles för liten för de) och hon kommer aldrig bli det. Och då sa dom att det kan smittas ifrån katt till katt, och nån i Busans närvaro innan hon kom till oss hade antadligen det. Så vi fick recept på de och de ska vi hämta ut på fredag. Usch va gött att få veta det. Jag har vetat att det inte har varit allt bra med deras öron, för de ska inte vara svarta i öronen, och Busan har kliat sej och de har Lusiför också.

På Busan när hon var liten så tog jag ju bort en del av de svart men efter tjugo minuter så va de där igen, och samma sak med Lusiför.


NAAAW, nu sover äntligen Lusiför, men det varar nog inte länge, stackars lilla pojken! Allt kommer bli bra, lovar!


P.S Dom gav ju Lusiför vaccination för att de första så visste dom och vi inte om han har fått de innan han kom till oss, (troligtvis inte!!) Och de är ett bra vaccin och de ska både Lusiför och Busan ha. E spruta till på Lusiför och sen blir de Busans tur!   

Av Mikaela - 22 februari 2011 08:04

Busan är i badrummet och äter medans Lusiför är här i köket, tycker synd om honom, han fattar ju inget varför inte han får äta.  


Det stod igår att böckerna har kommit in, konsitgt nog så stod det att hämta JA. på båda böckerna fast jag inte ska ha den andra för jag står i kö två för den, men jag vet inte om hon beställde den också.

Men jag ska gå och titta de vid tolv idag och så hämta Gagga mej där sen.

Vi hörs nog kanske då, eller så hörs vi efter vi har varit hos veterinären,

Min Lusiför!   

Presentation


Hello sweetie, jag heter Mikaela och går mitt första år på en Vård och Omsorg linje här i Säffle. Så i min blogg kan du följa mig och min utveckling inom vård och omsorg även läsa om min vardag, nöjen, vänner, och pojkenvännen så klart! Hoppas att du gi

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översätt

MY LIFE

HISSAR/DISSAR

MUSIC

TIPS


Ovido - Quiz & Flashcards